Jump to content

Showoff eller har det noe for seg?


BenA

Recommended Posts

Ok, here goes;

 

1: Hva er ervervsgrunnlag for en Barret M98B .338Lapua Magnum? er vel ikke førstevalg til elgjakt? Benkeskytterforbund?

2: Er det noen i dette foraet som i det hele tatt ville vurdert noe slik om ikke $ var ett issue?

3: Forventet presis avstand? 800 - 1500m?

 

http://www.pvas.no/vaapen/rifler/boltri ... 38lapua-27" target="_blank

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg er villig til å tro at man kommer langt i retning av et customvåpen med den summen der, og da blir kanskje resultatet bedre? Masseproduksjon har jo en svakhet når det gjelder tilpasning av deler til hverandre i individuelle produkter, det være seg biler eller våpen eller pizza.

 

Det som skiller det våpenet der fra et hvilket som helst veldig godt sammensatt våpen er vel for det meste måten skjefte og denslags henger sammen med låskassen, med kassen inne i et kontinuerlig rør fra forskjefte til kolbekappe kontra lagt på toppen slik som man ser i "vanlige" våpen. Det burde la seg gjøre å få en børsemaker til å lage tilsvarende uten at det skulle koste tre nyrer og en førstefødt.

 

Om jeg skulle bruke så masse penger på et våpen til sivil norsk bruk, hadde jeg nok sett direkte på custom. Så ville jeg fått det slik jeg ville ha det selv, eventuelt med de kompromissene som jeg selv syntes var akseptable sett oppmot pris.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...