Jump to content

Presisjonstrøbbel, .38 spesial.


Bomsen

Recommended Posts

Har såvidt begynt å lade selv, går bra med ferdigrulla 150 gr lrn, men støpte selv noen hundre 158 gr lswc, og da gikk presisjonen i dass! Dvs; skjøt med anlegg med 686'n, med 4 gr n340 gikk det greit, men når jeg økte til 4,5 og 5 gr, gikk kulene langt ned og til venstre, og spredte så det holdt.

Hva skjer? Kan jo bruke 4gr ladningen, men den er litt tam, og soter endel.

Link to comment
Share on other sites

Tja, er rimelig sikker. La an på en pose lecakuler, og samler fint med kjøpeammo og hjemmelada 150gr lrn med 5gr n340. Med den hjemmestøpte swc'n går det gradvis ned og til venstre samt større spredning. Mer krutt, mer spredning og til venstre og ned.

 

Gikk greit med 4gr n340. KAN selvsagt være min feil, men det går jo bra med annen ammo. Kan jeg ha laget for harde kuler? Mener det er setteribly jeg har, og det blandet jeg 50-50 med kulefangerbly, hovedsaklig fra .22.

Link to comment
Share on other sites

Etter masse forsøk med div. krutt/kuler i div. vekter, fant jeg en ladning som går bra i min mod. 14.

Det er Frontier`s 158 gr - som er satt inn motsatt vei, og ser således ut som en wadcutterpatron. Kruttet er Norma`s P5- 3,5 gr.

 

Forøvrig går den skikkelig godt med Fiocchi 158 gr. - men hettene på disse patronene er noe hard (selv om jeg bruker hettene som er grønnfarget - og som skal være "myke"),

Og selv om revolveren har orig. fjærer som ikke er klippet/justert :wink: - hender det at det blir klikk :? .

 

Derfor var det viktig å finne noe som gikk bra med Federalhetter :D .

 

Så hvorfor ikke prøve samme ladning :) ?

P5 er også et rimelig krutt :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...