Jump to content

Taurus model 44 (44 mag)


brendjord

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Jeg skjøt noen skudd med en slik på slutten av 90-tallet og husker at jeg likte den svært godt så lenge jeg skjøt single action. Den kostet vesentlig mindre enn en smith hos Rye sport i Bergen (tror de er nedlagt) og vurderte lenge å kjøpe en, men avstod siden de eksemplarene jeg kom over hadde portet løp. Det var i hvertfall ingen problem med å sote kornet... Oslo skytesenter har Taurus på sine sider, men ingen i .44. Jeg hadde ikke gitt mer enn 3.000,- med utgangspunkt i alder på våpenet og det faktum at antall oppgitte skudd ikke alltid samsvarer med virkeligheten.

Link to comment
Share on other sites

Takker for svar Malle :)

 

synset meg frem til samme pris selv faktisk.

har fått noen bilder av selger og la merke til sot rundt kornet, at dette kom av portede løp var jeg ikke klar over.

 

ellers ser(iallefall kosmetisk) revolveren strøken ut. selger sier den ikke er gått mer enn 300-400 skudd.

Link to comment
Share on other sites

Hei, Taurus er en kopi av den velkjendte Smith & Wessen og er produsert hos Forjas Taurus S.A i Brasil.

Har selv en mod 96 fra 1993, cal 22lr, og er veldig fornøyd med den. Kjenner en som har en mod. 44mag og mener han liker den. så... Det er jo et billigere alternativ til en dyrere S&W.

 

mvh Trommy

Link to comment
Share on other sites

Hei jeg har en med 6,5 tommers løp er kjempefornøyd med den og den er høypolert,og har en sterkere topp strap enn smitten.

Har skutt en del med den og det er en bedre kvalitet på de eldre modellene.

så jeg kann absolut anbefale en taurus,du får også et bedre avtrekk ved å bytte til letter fjær på hanen og avtrekkeren,er mulig du må bruke federal tennheter.

Med Hilsen Arne :D

Link to comment
Share on other sites

Mye gode tilbakemeldinger her, setter stor pris på det:)

 

For min del er dette mitt første møte med revolver, så er litt skrekkblandet fryd.

 

Lader ikke selv, men det er planen på sikt. Ladeboka er allerede kjøpt og lest masse i så straks jeg føler meg klar så skal jeg nok klare å snekre egne kuler til denne også:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...