Jump to content

bullseye camera systems


brendjord

Recommended Posts

noen som har testet denne(eller tilsvarende)? tenker da spesielt på den som heter "Bullseye AmmoCam Sight-In Edition"

 

https://www.bullseyecamera.com/shop.html

 

 

denne går ut til ca 275 m.

ipad/iphone etc kan brukes som monitor og man kan lagre serier. fungerer på hagle, rifle, pistol etc.

 

tenkt bruk er "langhold" med salongen, innskyting, lagring av treffbilder(knall til testing av ammo).

Link to comment
Share on other sites

Ja, tanken er å dele litt erfaringer. Så langt virker konseptet veldig lovende. Jeg har ikke fått testet det enda. Men har pakket det opp og kikket en del på der. Det virker på meg som at komponentene er gode og det er bra design.

Dette er jo litt kompliserte saker, med kamera, sender og mottaker

Men til nå virker det som om dette er ganske enkelt i bruk.

Enklere enn å programmere ett MMS Viltkamera feks.

Men jeg regner ned at noen utfordringer vil komme. Særlig når holdene skal strekkes litt.

 

Men skal dele erfaringene mine etterhvert

Link to comment
Share on other sites

Klipp,klipp G.Larson

 

Prisene avhenger litt av valuta og hvilke komponenter en skal sette sammen, men fra rett under 4000,- til drøyt 10 000,- for den største utgaven med signalforsterker og ekstra basestasjon for +2000m rekkevidde for de mest ivrige er planen.

 

1000m utgaven som nok blir den mest solgte er i området 6500,-

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg brukt fredagskvelden til å teste ett Bullseye camera system.

IMG1000yd-Components_Small.png

 

Jeg tester standard versjonen, som vist i bildet over.

 

Test 1: Setup:

 

Som man ser på bildet over, kommer kameraet med router, stativ og batteri pakket i en moderat stor plast kasse.

Jeg er helt midt på treet datakyndig, så jeg hadde en forventning om at det kunne by på noen problemer å få systemet til å virke.

 

Førsteinntrykk.

 

Når jeg åpener kassen det kommer i, ligger alle komponentene pent, ryddig og proffesjonelt i formskåret polstring.

Det viser seg raskt, at alt er koblet opp ferdig fra produsenten, og det er skuffende lite å gjøre.

Øverst ligger bruksanvisningen, som består av ett laminert A4 ark (er vel US Letter)

Totalt gir dette inntrykk av at resten av prosessen er enkel.

Komponentene ser ut til å være hylle-vare, altså ikke produsert eksklusivt for Bullseye, men kameraet er merket med Bullseye på siden.

 

Montering

Jeg følger den meget enkle bruksanvisningen. Batteriet kommer ferdig ladet, så det er bare å skru på "On" knappen. Den er plassert helt intuitivt på batteriet. Men produsenten tar ingen sjangser, og plasseringen er viet 1/6 av bruksanvisningen. Det gir antakelig ett hint om hvor enkelt dette er.

Kameraet klikkes i et medfølgende stativ, og det er en laser montert på kamera-huset som gjør det enkelt å stille inn kameraet.

Bortsett fra å sette opp kamera stativet, og klikke inn kameraet i festet var den eneste andre handlingen som krevdes å rette opp antennen.

 

I motsettning til på bildet over, valgte jeg å la alt stå i kassen, det ser også ut til at dette er intensjonen til produsenten.

 

Innstalasjon

Jeg valgte å bruke I-phonen som monitor, da jeg ikke ville stjele barnas I-pader (Og jeg hadde glemt igjenn pcen på Jaktdepotet :roll:(dette er skrevet på en mac)

 

Appen var lett å finne i appstore, og det sier kanskje litt om erfaringsnivået mitt, at det vanskeligste med hele oppsettet var å huske passordet til App-store.. :oops:

 

For PC brukere, følger det med en USB penn med programvare. Men av naturlige årsaker vil jeg ikke få testet den før på mandag...

 

Det er en ting å huske på før man starter opp, og det er at telefonen må kobles på WiFi Routeren før man velger "new session" i appen.

 

Micro test

 

Så hvordan fungerer det i praksis?

 

Selvølgelig er det litt tidlig å svare på, da jeg ikke har skutt ute på normal avstand enda.

Men jeg skjøt noen skudd med luftpisol inne, og ble overraket over hvor "vant" jeg var med brukergrensesnittet og funksjonen. Dette var som å skyte på en elektronisk skive.

Appen registrerer treff, og kombinerer bilder slik at man hele tiden har ett bilde der siste treff blinker. Man kan også gå tillbake og se hvert skudd i serien.

 

Etter noen serier måtte jeg gi meg, da barna klaget over bråket :| Men det var veldig gøy, så jeg gleder meg til ute test i morgen.

 

Da håper jeg å få tatt noen bilder også.

 

 

APP

I-Phone Appen er enklere enn pc-versjonen og mangler en del spennende funksjoner, som å kunne definere målområde og fargemarkere treff, slik at man kan være flere skyttere sammen.

Men den er utrolig enkel og intuitiv i bruk.

 

Foreløpige tanker og ting

 

Dette var enkelt, og det var gøy!

Det er lenge siden jeg har prøvd en "dings" som har fått meg til å glede meg så mye til å ta med riflen ut for å skyte.

 

Kameraet er ment å stå 2-6 fot (65-180cm) unna blinken, så det burde gi trygg avstand selv på lange avstander.

jeg satte mitt minst 45grader ut til siden og det ga en svak oval blink. Men det det sto litt nærme, så det er mulig det vil bedre seg utendørs.

 

Kameraet fungerer godt med lite lys, og registrerte treff selv om lyset ble dempet.

 

Det følger ikke med "Norsk" strømadapter, men batteriene har USB kabel, så man trenger en 2000mA USB lader. Men batteriet kom toppladet.

 

Edit: Tastefeil på USB lader

Link to comment
Share on other sites

spennende:) blir spennende å høre om ute-testen.

 

mtp byggkvalitet, gjort deg opp noen tanker om hvordan dette takler vær og vind? tenker da på regn/fukt, minusgrader etc.

 

og ruteren som følger med, er det oppgitt max avstand det kan være mellom kamera og iphone/PC/ipad etc?

 

som du skriver så kan du gå tilbake å se treff(første skudd etc), men har denne en slags "arkiveringsfunksjon" hvor du kan lagre måldata og hente frem f eks lagrede måldata fra tidligere runder? og evt mulighet for å sende måldata via mail etc?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Brunst.no har Bullseye camera i nettbutikken;)

 

Kanon produkt!

 

Genial i forhold til å lagre treff på blink, til senere anledninger i forhold til innskyting, ladedata osv;)

 

Man kan legge inn profiler, merke de forskjellige skuddene osv.

 

 

Anbefaler produktet på det sterkeste!!

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte bullseye camera system på ebay for et år siden.

Fungerer bra, og sparer seg for noen turer frem til skiva.

 

"Bakdelen" og konseptet er at kamera registrerer endringer på objektet det filmer.

Så om det blåser mye, og skiva flagrer vil dette vises på bildene.

Men dette løses med å feste skiva godt.

 

Når skiva begynner å bli utskutt/samlinger kan det være vanskelig å registrere treffet ettersom kamera er avhengig av å "se endring" på blinken. Da må man frem å klistre.

 

Kamera virker værbestandig, men router, batteri og antenne må beskyttes mot fuktighet.

 

Dette systemet kan ha flere bruksoppgaver, f.eks til revjakt. Kamera har ifrarøde dioder, så man ser sort/hvit på natta.

Så kan man kikke hva som er på åte før man står opp av senga.

Eller for sauebønder som vil følge med lamming i fjøset, routeren kan forsynes med 5v fra en USB forsyning.

 

Prøvde om kamera kunne registere laser, men fikk det ikke til. Hadde en ide om å sette laserpatroner i revolveren, og bruke bullseye kamera. Men, nei.

 

Uansett et god løsning for de som har en privat skytebane.

Link to comment
Share on other sites

var det Bullseye camera på trefot?

 

Det her er ny type, ammocan, ligger i en vanntett boks, med integrert kamera;)

 

Genial, til den prisen! Man kan skyte med alt mulig! Trenger ikke være redd for at gummiskivene på " ordentlig" elektronisk blink, skal bli ødelagt!

 

Men selve programmet liker jeg mest! Ved å kunne lagre seg profiler med brukernavn og våpen man bruker! For så å lagre å muligheten til å gå tilbake å se på tidligere skudd;)

 

Er man ivrig jeger eller driver å skyter med våpen eller pil og bue! Er det ett produkt du må ha!

 

Hjemme ladere, folk som bytter mellom flere typer ammo, til forskjellig vilt osv! Helt konge!

Link to comment
Share on other sites

Men den nye er mer beskyttet;)

Forskjellige bruksområder. Det som står på stativ er jo mer fleksibelt og plasseringsvennlig. Begge typer er i salg.

 

Jeg har forøvrig longrange versjonen med ekstra basestasjon. Systemet fungerer meget bra. Har så langt testet det på 400m.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...