Jump to content

kikkertsikte for .22 stor forstørrelse tykt trådkors maks 4k


tusserud

Recommended Posts

jeg ønsker, et kikkertsikte med maks forstørrelse (variabel) på minimum18x, klar i optikken, tykt trådkors minimum tysk 4. samme om det er 40 eller 50mm foran. jeg tenker nytt sikte med makspris 4000 kr, skal stå på en 22 lr og en 22 magnum

er det noen som har tips?

Link to comment
Share on other sites

skal ikke klage på kikkerten din men har sett skrevet noe negativt om den, hva er din mening optisk kvalitet, er den fremdeles klar ved 18 ganger forstørrelse eller er det mye grått i siktebilde? er det det ellers noen som har erfaring med vortex viper 6.5-20x50?

Link to comment
Share on other sites

vsørli. trur jeg skjønner hva du sier? men chiefen.v-2. jeg fant ikke noe spesielt tykke trådkors og oppdrive på meoptaen. prøver et nytt spørmål. er det noen som har praktisk erfaring med zeiss hd5 5-25x50 (ser den har trådkorstykkelse 6 mm/25x/100 m) da burde det både gå ann og testskyte ammo på stor forstørrelse og tynt trådkors og jakte med mindre forstørrelse og tykkere trådkors,

nå har jeg glemt hva 1. og 2. bildeplan er men zeissen har tykkere kors ved mindre forstørrelse.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

det blei en Weaver classic-v 6-24x42 med ball x retikkel (litt tykkere en leupold Duplex). pris litt under 4500 med moms og frakt.

kjøpt på amerikansk netthandel ny. ganske så klar optikk selv på 24 ganger forstørrelse en god del klarere en en redfield battlezone 6-18x.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...