Jump to content

Nosler cc 168 grs 308 win Godladninger


wobbern

Recommended Posts

tenkte jeg skulle lade noen skudd med denne kula. har ikke ladet veldig mye før så tenkte om folk kunne dele godladningene sine med denne kula? jeg er ute etter å få maks presisjon, har skutt ganske mye med fabrikkladd 168 nosler cc og denne har en hastighet på 778 m/s i børsa mi. 46cm Løp. og går hull i hull.

har ikke helt bestemt meg for krutt enda men n140 er vel veldig aktuelt siden jeg har dette i hylla fra før av. men veldig aktuelt å høre hva andre bruker. jeg kommer til å begynne med svake ladninger og lade meg oppover,men hvis folk legger ut ladningene sine så gir det jo en pekepinn. kommer forøvrig til å bruke nosler hylser og eventuelt norma hylser etterhvert.

Link to comment
Share on other sites

43gr N140 bak den kula har gitt god presisjon i et par rifler jeg har lada til (men det er jo ingen garanti at det er den mest presise ladninga for ditt løp).

Nosler oppgir mellom 40,5 og 44,5gr i sine tabeller, så ladningen er relativt snill.

 

I begge børsene gikk 168gr CC og 165gr AccoBond kliss likt med samme ladning.

Link to comment
Share on other sites

168grs NCC

44.0grs N540

CCI 200

Lapua hylse

COAL 71MM

 

Får gj.snitt 787m/s og bra samlinger. Større samlinger

med mindre og større mengde krutt i min Browning Bar med 51cm løp.

Bruker også samme ladning til 165grs Hornady SST og Interbond med

ca samme treffpunkt. Ihvertfall godt nok til mitt bruk 0-350m.

Link to comment
Share on other sites

normal_KV-59.JPG

Jeg har testet kula for en tid siden, har ikke gjort annet enn å måle v/0 med en ladning. Denne Nosler CC 168grain har jeg ladet og skutt med denne KV-59.

Norma 11 (skytterlagskrutt) enkelt og billig å få tak på. Ladedata for Sierra i samme vekt står på boksen. Sierra eller Nosler her går for det samme.

N-11 (ikke maks ladning) =43,0 grain. V/0 = 830m/s. N-11 lottnr. P 115003 Maks ladning for 168 grain Sierra = 44,9 grain.

Jeg har også skutt med 43,0 grain N-140, ikke målt fart.

 

C.O.L. 70,0mm.

 

Hvis ting går som planlagt vil jeg skyte med denne børsa og kula til helgen, en annen kar kommer også med KV-59, men han har kikkert, så får vi se...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...