Jump to content

valgets kvaler....


brendjord

Recommended Posts

da sitter jeg med 2 stk våpentillatelser i handen, 1 på 9mm og 1 på 45ACP :)

den på 9mm blir det en CZ75b shadow på .

den på 45ACP (åpen søknad) skal det bli en 1911 på, men her dukker det såklart opp noen spm....

 

disse har jeg sett og klådd på:

-SW 1911TA E-series

-Sig Sauer 1911 scorpion

 

denne har jeg ikke klådd på, men dras mot basert på utseende og x antall videoer/reviews

-Sig Sauer 1911 Spartan

 

 

den 1911 jeg velger er planagt brukt i IPSC Classic div, har lest meg opp på reglementet og forstått det slik at alle disse passer inn i denne divisjonen?

 

 

så til det jeg lurer på:

-er det noen av disse som utpeker seg som bedre våpen kontra de andre?

-Sig Sauer scorpion modellen finenr jeg kun i norge i "carry" versjon(kortere), noen erfaring med denne kontra den med 5" løp?

 

 

så noen tillegg spm:

-sig sauer scorpion i 5" løp ser jeg at de har på Huntershouse i Dk. noen som har et enkelt regnestykke som gjør at jeg kan beregne ca pris på å få den inn i norge?

 

-sig sauer 1911 spartan mener jeg å huske at de hadde på capsicum(har sendt de mail), men er det noen andre som evt kan ha denne?

 

 

 

sikkert mange spm dere har svart på i andre tråder før, men håper dere kan tilgi meg for dette.....siden det er nytt år å greier:)

Link to comment
Share on other sites

å ta inn våpen ser jeg kun på som en backup løsning, men blir det alternativet så blir det gjort grundig research i forkant:)

 

 

 

søken etter pistol fortsetter....er vel egentlig et søk som har pågått siden godt før jul, men siden jeg da har søknaden i handa så er det på tide å bestemme seg :)

 

som nevnt øverst i tråden så er drømmen en 1911, men har jo biti meg merke i et par andre siste døgnet.....

bl annet på Finn.no har jeg funnet disse :(vet at disse ikke går i classic)

 

http://www.finn.no/finn/torget/annonse? ... e=53242530

 

http://www.finn.no/finn/torget/annonse? ... e=54079630

 

http://www.finn.no/finn/torget/annonse? ... e=54031315

 

noen tanker rundt disse? lista mi begynner å bli lang, men ønsker å gå grundig til verks før jeg velger meg ny pang. :)

Link to comment
Share on other sites

Duty one burde være kurrant den hvis den er lovlig i classic (Og det er den vel med de nye reglene?).

 

Ellers er det mange som også sverger til STI Trojan. Den er på mange måter lik min Sentry.

 

Sig Sauer Scorpion og Spartan har utvilsomt kult utseende, men jeg har ingen erfaringer med de. S&W blir av en eller annen grunn feil. Jeg kan ikke forklare det og det er sikkert ikke rasjonelt å tenke på den måten :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke superimponert av hverken STI eller SPS out of the box.

 

Du kan jo også titte på SVI, og Les baer.

 

SIG sparten er forøvrig steintøff! du kan jo sjekke våpendepoettil klatrechris her, mener han hadde en review av den der.

Link to comment
Share on other sites

Den tykkfalne fyren med hvitt skjegg og rød drakt har ferie frem til desember, så jeg ville ikke satset på å finne den der brukt med det første. Iallefall ikke i Norge.

 

SVI, Les Baer, Wilson, Nighthawk osv er selvsagt fete men så er de også i en litt annen prisklasse :) Billigste nye der er kanskje LB Concept V hos Intersport til 17900,-?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...