Jump to content

Første (av forhåpentligvis mange) kniv av nybegynner


catovs90

Recommended Posts

Hei

 

Tenkte etter å ha kikket rundt på knivforumet en del, spesielt på haretex sine ''how to'' tråder at jeg omsider skulle prøve d jeg alltid har hatt lyst til, nemlig å lage en kniv. Kastet meg derfor over tastaturet og bestilte meg noen knivblader (trodde i mitt stille sinn at jeg kom til å få bruk for reserveblader) og gikk igjennom stablene med selvhogd ved og letet frem emner.

 

Ble egentlig litt stolt av meg selv etter at alle småkuttene å sårene hadde grodd (jeg teiper bladet neste gang gitt) og kniven var pusset ned til 1200 papir og innoljet selv om det er langt ifra perfekt.

 

Dette gav absolutt mersmak og forhåpentligvis har jeg flere kniver på vei om ikke så alt for lenge.

 

10353700_10152364359467373_2467743164967552825_n.jpg?oh=4376ff77b53f87503138cfdd1d8b82ba&oe=54FA2AF1

 

Måtte selvfølgelig også prøve meg på en slire og selv om den ikke ser bra ut selv med bind for øynene så er jeg faktisk ''litt'' stolt av at den i det minste er funksjonell :)

 

 

1469782_10152436464347373_791140119832415751_n.jpg?oh=22dbc724c7ee7eacd6d81bb53325cc00&oe=5502CBBB

 

 

Tar gjerne imot alt dere har å komme med av konstruktiv kritikk :D

Link to comment
Share on other sites

Har vel egentlig sagt meg ferdig med kniven og mener selv at denne er sånn den skal være foruten at jeg skal gi den en runde med carneuba wax når dette er kommet i fra Finland.

 

Så lurer da på hva annet du mener som ikke er ferdig? Er jo som sagt nybegynner og ønsker gjerne tips og råd for at jeg skal kunne lage best og finest mulig kniver :)

 

Og siste SPM til nå: kan jeg polere med dremel? har slike små filt-hjul til denne :)

Link to comment
Share on other sites

knivbladene og utstyret til å lage sliren (utenom læret) kjøpte jeg fra brisa.fi

 

skaftemnene er hentet i skogen for lenge siden og var tiltenkt fyring.

 

Og så er jeg så heldig at jeg bor 30-45 min kjøring fra granberg garveri og deres fabrikkutsalg at alt lær blirr kjøpt der :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...