Jump to content

458 winmag i halvauto


Guest loudenboomer

Recommended Posts

For en del år siden var det en prosjekttråd på en halvauto som ble bygget om til 375, usikker på hylse bak kula, men tror kanskje det var en Holland kreasjon. Noen som husker? Mulig dette er så lenge siden at det var i sluttstykkets tid, da jeg ikke greier å søke fram no her på kammeret. Mener denne ble bygget på en HK SLB 2000, hvis det ikke var en BAR.

 

Hadde i alle fall gassystemet regulert for bruk med demper, og eiern mente følt rekyl da var på 6,5 nivå om jeg ikke husker helt feil...

Link to comment
Share on other sites

Guest loudenboomer

Er en kompis som lurer på en slik til grisejakt, blir med brems og om nødvendig en ombygging av stokken (dersom børsa hopper)

 

http://www.petersenshunting.com/gear-accessories/nemo-omen-458/

 

Ser grei ut i rekylopptaket denne i motsettning til noen 338 win mag kreasjoner (browning bar) jeg prøvde på 90 tallet, tok en 90 graders vipp under avfyring.

Link to comment
Share on other sites

Er en kompis som lurer på en slik til grisejakt, blir med brems og om nødvendig en ombygging av stokken (dersom børsa hopper)

 

http://www.petersenshunting.com/gear-accessories/nemo-omen-458/

 

Ser grei ut i rekylopptaket denne i motsettning til noen 338 win mag kreasjoner (browning bar) jeg prøvde på 90 tallet, tok en 90 graders vipp under avfyring.

 

 

 

 

Her snakker vi ælj, bjønn og griseslegge ! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Er en kompis som lurer på en slik til grisejakt, blir med brems og om nødvendig en ombygging av stokken (dersom børsa hopper)

 

http://www.petersenshunting.com/gear-accessories/nemo-omen-458/

 

Ser grei ut i rekylopptaket denne i motsettning til noen 338 win mag kreasjoner (browning bar) jeg prøvde på 90 tallet, tok en 90 graders vipp under avfyring.

 

Hvis du greier og få til en munningsvipp på 90 grader med 338 WM da skjønner jeg ikke hvordan du står under avfyring . Jeg har en Browning Bar 2 i 338 WM som jeg har brukt på storvilt i noen tiår og jeg lader maxladinger med 250 gr. kule stort sett og den har så liten rekyl og pipevipp at jeg kan holde skuddhastighet og presisjon på linje med en 308. En 338 WM er en bra patron men ingen versting og står du på det utsagnet så driver du skremselspropaganda .

Jeg bruker ikke demper på min men monterer man det er disse enkel og få justert så de repeterer sikkert og da er den meget rekylsvak .

Link to comment
Share on other sites

Guest loudenboomer

Mulig jeg har overdrevet litt - og dette begynner bli noen år siden. Poenget er at skal en børser (spesiellt halvauto) i grovkaliber ha noen funksjon må rekylen komme rett bak, slik at skytter kan holde siktet på målet. Den nemo omen ser fin ut i så måte.

Link to comment
Share on other sites

For en del år siden var det en prosjekttråd på en halvauto som ble bygget om til 375, usikker på hylse bak kula, men tror kanskje det var en Holland kreasjon. Noen som husker? Mulig dette er så lenge siden at det var i sluttstykkets tid, da jeg ikke greier å søke fram no her på kammeret. Mener denne ble bygget på en HK SLB 2000, hvis det ikke var en BAR.

Hadde i alle fall gassystemet regulert for bruk med demper, og eiern mente følt rekyl da var på 6,5 nivå om jeg ikke husker helt feil...

Det var på SluttStykke i 2007; Fossdal som bygget om en SLB2000 for HS Precision. Fra 30-06 til 375H&H. Du husker det meste riktig, men om rekylen skrev han:

 

Den FØLES som en...tja.243 win. Den er langt fra 6,5X55...Den sparker jo :wink:

:-) Hadde vært gøy om HS Precision ville fortelle oss hvordan erfaringen er med denne riflen nå som det er gått noen år!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...