Jump to content

Garmin Astro 320 - missvisende pil på hunden


Kristine

Recommended Posts

Hei!

 

Kjøpte meg en Garmin Astro 320 og halsbånd fra Magasinet i sommer. Har fått testet den litt, men ikke så mange turer. Men synes pila som viser hvor hunden befinner seg, er litt missvisende.. Noen ganger har det hendt at den har pekt helt motsatt av hvor (jeg ser) hunden er. Gjelder egentlig både når hunden er nært og over hundremeters-avstander.

 

Har prøvd å kalibrere kompasset uten at det ble noe bedre. Må man regne med at den er litt unøyaktig, eller er det noe feil (eventuelt noe jeg gjør feil)? Har det noe å si om jeg har mobil eller andre elektriske ting på meg?

 

Hilsen ei som ikke er så god på tekniske ting..

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er magnetiske gjenstander i nærheten vil den påvirkes av det og vise feil.

Andre elektroniske enheter nær den kan også påvirke den. Som jaktradio og mobiltelefon.

Samt at det kan hjelpe å flytte litt på seg slik at posisjonen og din retning vil bekreftes lettere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også merket no rart av og til spesielt når den står i en slik holder ved siden av radio at det påvirker hverandre . Kalibrere kompass må man gjøre for hver dag og pilretning virker stabilere hvis en holder enheten litt unna radio og våpen og jeg opplever også at oppgraderingene på gps'n slår inn på radioen med en liten skrapelyd hvert 5 sek. når apparatene står helt sammen . Jeg bruker ikke den bæreselen lengre . Mulig dette bare er mitt apparat som har det slik ?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei!

 

Prøvde sist tur å holde den litt ut foran meg, hadde mobilen i lomma, så tenkte det kunne hende den påvirket litt. Og på sist tur viste den ganske så nøyaktig riktig pil mot der hunden var. :) Holdt den stort sett flatt, men når jeg holdt den litt mer loddrett, så ble det litt mer unøyaktig.

Link to comment
Share on other sites

Min har stort sett vist riktig men hadde en tur her om dagen der den var helt på bærtur...

Prøvde både restart og kalibrering flere ganger uten at det hjalp. Var i samme området som den har virket fint før og jeg hadde mobiltelefonen i samme lomme søm før. Håper ikke det blir sånn fremover at den ikke er til å stole på...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...