Jump to content

Problem med yodave trigger cz455


Scitech

Recommended Posts

Hei!

 

Installerte nettopp trigger kit fra yodave til cz'n og hadde litt trøbbel. Prøvde først med den letteste fjøra og den minste shimmen (oransje/rød). Dette førte til at tennstemplet slo frem når jeg dro frem og låste sluttstykket. Byttet deretter til den største shimmen (blå) og beholdt den letteste fjøra. Nå slo ikke tennstemplet ut direkt, men jeg trengte bare å være såvidt borti avtrekkeren før det gikk av. Gikk deretter tilbake til orginaldel (uten shim), men beholdt den lette fjøra. Fremdeles var avtrekket ALT for lett selv om jeg nå strengt talt bare har bytta fjør. Bytta til en hardere fjør og strammet justeringsskruen 3 runder. Etter dette ble det noe bedre, men fremdeles veldig lett og kryp er totalt fraværende. Sånn sett er avtrekket bedre enn det var, men samtidig alt for lett i forhold til hva jeg føler meg komfortabel med.

 

Har jeg driti meg ut å ødelagt noe i prosessen av å bytte avtrekker eller finnes det andre logiske årsaker? Jeg får prøve med ny fjør imorgen, men hvis jeg til slutt ender opp med orginalfjøra så må noe ha gått alvorlig galt et sted.

Link to comment
Share on other sites

hmm, ikke dumt. Men stusser bare på måten avtrekket ble etter mitt lille inngrep :P Føles ikke ut som at fjøra gjør noe som helst annet enn å spenne opp avtrekkeren. Når jeg drar i avtrekkern er det kun motstand fra "sear" (usikker på norsk oversettelse), ikke noe fra fjøra (ikke merkbart iallfall).

Link to comment
Share on other sites

Nei og nei, samme problemet med orginal fjær og orginal shim. Kryp er totalt fraværende nå. Jeg prøver å forstå hva som kan ha skjedd, men det er begrenset hvor mange ting som kan ha blitt påvirket når jeg tok ut de to boltene på avtrekkeren. Den lille kula som ligger inni sear'n spratt nesten ut første gang jeg åpnet, men jeg fikk den tilbake i hullet sitt.

 

Nå trenger jeg noen kompetente avtrekkerfolk her, for her er jeg på tynn is selv :)

Link to comment
Share on other sites

Krypfritt er vel det som er målet?

Har du testet sikkerhet slik avtrekket er nå? Dunka kolbehælen hardt i gulvet f.eks. for å se om sluttstykket løser ut da.

 

Har du satt avtrekket tilbake AKKURAT slik det var fra fabrikk? Hvis ja, og det er forandret bare med en demontering/montering så er jeg enig i at noe kan være muffens.

Hvis du finner sprengskisse på avtrekket så ser du ihvertfall om alle delene er der.

Link to comment
Share on other sites

Jo, krypet er egentlig bra i den forstand, men jeg mangler motstand fra fjøra. Det er akkurat som at fjøra er i bunnen og at det kun er den harde motstand igjen før skuddet går.

 

Nå har jeg satt på alle orginale deler og avtrekket har endret seg markant :) Og det er egentlig bare manglende motstand fra fjøra som jeg plundrer med. Det er med andre ord ikke noen slingringsmon i avtrekken, kun avtrekk eller ikke avtrekk.

 

For å oppsummere hva jeg ønsker i en avtrekker og problemet jeg opplever:

 

I det man drar i avtrekker kjenner man at fjøra jobber mot (orginalt alt for stramt på cz455). Når du kommer til "bunnen" av fjøra kjenner man at det stopper og det blir hard motstand (regner med dette kommer fra sear). Når man fortsetter da så vil skuddet gå av.

 

Slik det er nå har jeg null motstand fra fjør, kun hard motstand (akkurat som at fjøra er bunnet allerede), og skuddet går hvis man klemmer til litt (Selvsagt ikke prøvd med skudd i kammeret).

 

Det jeg stusser mest på er at shimmen er ikke i nærheten av searn engang når sluttstykket er låst. Noe må ha gått galt et sted, uten at jeg klarer å finne ut hva.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...