Jump to content

Dynamisk pistol/revolver


steadyfreddy

Recommended Posts

Noen alternativer jeg kan tenke meg. Starter kanskje med en litt fjern greie, men vi prøver oss.

 

- S&W 327 TRR8:

 

Antar at denne kan brukes revolverfelt + Magnum 1. Den kan også brukes til IPSC, men hurtiglading kan bli en utfordring da man må lade etter 6 avfyrte skudd i revolverdivisjonen. Kanskje man har resten av hurtigladerne klargjort med 4 patroner? Uansett, dette krever mye trening. På en annen side kan jeg kjøre på med 8 skudd og konkurrere i vanlig Open (både min og maj) - og da blir det selvsagt med rødpunkt og full fest. Joda, jeg har ingen mulighet til å hevde meg mot de som skyter pistol her, men det er heller ikke hensikten.

 

 

- S&W 686 6" - Enkelt og greit.

 

- S&W 686 SSR 4,2"

 

- Ruger GP-xxx (en modell som er passende)

 

- Taurus Model 66 4" eller 6"

 

Alle disse er å få tak i Norge, så dermed antar jeg også at både deler og evt. tjenester fra børsemaker ikke vil være noe hinder.

 

PS: Dette setter meg i budsjettklassen på opp til rundt 13.000 NOK. Klart, om jeg kan få noe brukt og heller bruker resten av pengene på ammunisjon, så er det selvsagt ikke å forakte.

Link to comment
Share on other sites

Noen alternativer jeg kan tenke meg. Starter kanskje med en litt fjern greie, men vi prøver oss.

 

- S&W 327 TRR8:

 

Antar at denne kan brukes revolverfelt + Magnum 1. Den kan også brukes til IPSC, men hurtiglading kan bli en utfordring da man må lade etter 6 avfyrte skudd i revolverdivisjonen. Kanskje man har resten av hurtigladerne klargjort med 4 patroner?

 

Hurtigladere med 4 patroner? Da tror jeg kanskje du tenker litt feil.

 

Tror det er tryggere å gå for en 625 eller 5/686 f.eks.

Link to comment
Share on other sites

Hallo

La oss si at du kjøper deg klips til 38 og 357 (er vel de samme) og klipser på 6 skudd og så setter den ned i tønna, da vil hylsene stikke ut tilsvarende det klipsene bygger. altså at patronene kommer ikke langt nok ned i tønnen så du kan få lukket den igjen.

så man må frese ut av tønnen tilsvarende tykkelsen på klipsene.

Sjekk denne så forstår du hva jeg mener: http://www.jcbgunsmith.com/gallery.htm

Link to comment
Share on other sites

Noen alternativer jeg kan tenke meg. Starter kanskje med en litt fjern greie, men vi prøver oss.

 

- S&W 327 TRR8:

 

Antar at denne kan brukes revolverfelt + Magnum 1. Den kan også brukes til IPSC, men hurtiglading kan bli en utfordring da man må lade etter 6 avfyrte skudd i revolverdivisjonen. Kanskje man har resten av hurtigladerne klargjort med 4 patroner?

 

Hurtigladere med 4 patroner? Da tror jeg kanskje du tenker litt feil.

 

Tror det er tryggere å gå for en 625 eller 5/686 f.eks.

 

Jeg ser jo nå at den setningen er helt på jordet. Det er en revolver... Så når man tømmer, så forsvinner jo både de 6 tomme hylsene og de 2 hele patronene :) Jeg tenkte i forbifarten at man startet med 8 patroner, skjøt 6, og ladet inn med 4 nye. Jeg tenkte ikke på at tømmingen rensket ut alt.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...