Jump to content

Rekylproblem!


Andy94

Recommended Posts

Hei! jeg sliter med rekylen på haglen jeg har. Problemet er at rekylen går ikke rett i skuldra, selvfølgelig gjør den det også. Men etter vær lerdu økt / jakt ser det ut som jeg har fått juling :-P Problemet er at rekylen på hagla går for mye oppover som slik at jeg får ett kraftig slag når jeg har kinne nede på kinnstykket. Er det noen som har noe forslag til hva det er som gjør det / hva som må forbedres?

Jeg har tidligere lagd en ny stokk til salongen / skiskyttergeværet så jeg tenker og spikke en ny stokk til hagla også, viss det blir løsningen. Men i så fall må jeg vite hva som gjør at rekylen ikke går som den skal, og hva jeg må legge fokus på for og kvitte meg med den uønskede rekylen slik at den går rett i skuldra.

 

PS. merket er Baikal

Håper på noen gode tips på hva jeg kan gjøre / hva som gjør at den er slik :-)

Link to comment
Share on other sites

Skyter ikke så mye hagle.

 

Men for meg høres det ut som om du enten ikke ligger helt nedpå eller at du møter kolben i det skuddet går.

Begge deler vil gi deg et trøkk i trynet.

 

Prøvd å ligge god nedpå go frempå før duen går ut?

Evt få noen med mye hagle erfaring på banen til å se hva du gjør under skyting.

Link to comment
Share on other sites

Få noen som har greie på det til å sjekke pitch'en på kolben din. Pitch'en er vinkelen på kolbeavslutningen (mot skulderen) i forhold til sikteskinna. Feil pitch kan medføre at kolben slår opp i ansiktet, eller motsatt at du får munningsvipp (da vil kolben "sprette" ned når du skyter).

 

Sjekk om du synes at kolben er skikkelig på plass i skuldergropa når du skyter. Kan også ha noe med kolbelengde å gjøre. Eller feilmontering.... Skyt litt med ferdigmontert hagle fra skuldra og kjenn om dette føles likt som når du hiver opp og skyter.

Link to comment
Share on other sites

Må korrigere meg selv :roll: Det jeg mente å si var "mye" dropp mot hæl.

Om du ikke har en veldig unormal kroppsform, så tviler jeg på at pitch'en er det du plages med. Jeg kan heller ikke tenke meg at Baikal selges med noe annet enn "normalen", som er positiv pitch. Men igjen! Du må få noen til å se på det :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...