Jump to content

Lading .45LC Ruger New Model Blackhawk


kjetilbroch

Recommended Posts

Hei!

 

Fersk eier av en Ruger new model Blackhawk, og som er i gang med lading. Blackhawken skal tåle en trøkk, så det kan lades litt mer enn med "vanlig" .45, men er det noen her som reagerer hvis jeg sier at jeg har ladet 9gr med Vihtavuori N110 med 200gr cmj kule?

 

Snakket med en erfaren kar på klubben som mente det var litt i meste laget.

 

Takk for svar!

 

Mvh

Kjetil Broch

Link to comment
Share on other sites

Vil tro at 9grs N-110 under 200grs kule gir lavt trykk, dårlig tenning og ujevn forbrenning og hastighet?

 

N-110 egner seg bedre om revolveren tåler ladninger rundt det dobbelte av 9grs, og da under tyngre kuler.

 

Nå kjenner jeg ikke alle rugermodellene inngående, men den "normale" blackhawk-revolveren i 45 colt tåler en god del.

 

Les denne artikkelen for bedre forståelse av rugerladninger i 45 colt:

http://www.customsixguns.com/writings/d ... e_myth.htm

Link to comment
Share on other sites

9 grn med n110 høres litt dafft ut.

Har lada 9-9,5grn 340 bak ei 250grn Clarrykule som plinkeladning til min Blackhawk, denne er i den trivelige enden av skalaen med tanke på rekyl.

Har ellers lada med 15grn N105 og 25grn H110 bak samme kule, H110 ga best resultat.

Har også brukt H110 26-26,5grn bak ei Hornady xtp.

Samt 20-22Grn H110 bak 325grn Clarrykule med GC.

Disse er mindre trivelige med tanke på rekyl, men munningsflamme og smell får definitivt frem smilet :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...