Jump to content

Etterlysing av person med erfaring av maskinering av grafitt


Hedmarkingen

Recommended Posts

Hei, jeg lurer på om det er noen her inne som har kjennskap og nødvendig CNC utstyr til å frese to eller fire støpeformer i grafitt av høy tetthet.

Jeg har step/stp fil på det jeg skal ha frest.

Formens halvdel måler 50x50x15mm, det er da to eller fire stykker jeg skal ha av disse.

Hvorfor grafitt ? Jo, det er ett materiale som er selvsmørende,en slipper og herje med slippmiddel samt at det ikke forandrer størrelse i noen særlig grad ved temperaturskifte. Formen skal brukes til støping av smykker i bronse eller i sølv.

 

Mods må gjerne flytte denne posten til ett mer passende sted om ønskelig.

Link to comment
Share on other sites

Freser mye grafitt jeg. Stort sett for senkeerosjon, men den h****** grafitten er det allikevel... :winke1:

Hvis du holder til på feil side, så er vel Mo Engineering eller Ringsaker Industri mulige alternativer.

Men da koster det sikkert litt. Men har du ferdige 3D modeller og emner, så bør det jo ikke bli så veldig mye... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Raufoss Offshore? Mulig de har kapasitet nå.

Jeg har dessverre ikke mulighet for tiden. Og for kjøring av numeriske konturer, så må det involveres flere her ved bedriften. (Tåpelig opplegg for programmering fra modeller... :roll: )

Hadde det vært programmering fra tegning, så kunne jeg ha gjordt det, men ikke før om en måneds tid.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...