Jump to content

Ny Ruger SRH - skjevt montert sylinder


FredrikW

Recommended Posts

Har nettopp kjøpt en ny Ruger Super Redhawk i .454 Casull (ubrukt fra forhandler). Revolveren er produsert i september 2013. Jeg har hatt rugere tidligere, bl.a. en SRH i .44 magnum, og har derfor en viss anelse om hvordan kvaliteten har pleid å være. Med den nye revolveren ser jeg veldig tydelig at det har gått kraftig nedover med Rugers kvalitetskontroll i det siste, hvis de har slik kontroll i det hele tatt... Eventuelt har jeg vært uheldig og fått et mandagseksemplar.

 

Det første (og merkelige) jeg oppdaget var at innsiden av cranen var merket med rød maling/ lakk. Aner ikke hva dette kan være. Fargen smittet av da jeg gnikket på den med fingeren, og lot seg lett fjerne med litt rødsprit. Bilder:

 

20141121_000203Medium_zps3e986955.jpg

 

20141121_000325Medium_zps120194df.jpg

 

Noen som vet hva dette kan være?

 

Gummigrepet fra Hogue hadde et hakk på høyre side. Ikke farlig, men irriterende med slike estetiske feil på en flett ny revolver til over ti tusen kroner.

 

Utennavn_zpsa462c93e.jpg

 

Det jeg er litt mer kritisk til, men som forhåpentligvis også kun er av estetisk betydning, er at sylinderen ser ut til å være skjevt montert i ramma.

 

Har målt med bladsøker mellom tønne og topstrap, og forskjellen mellom foran og bak på sylinderen er ca.0,3 mm. Man kan også se at tilpasningen mellom cranen og ramma ikke er rett (og utstøterstanga). Se bilde:

 

20141122_040021Medium_zps80423db0.jpg

 

Jeg ser for meg at med en så skjev sylinder vil kula smelle i vinkel mot overgangskonusen, og så blir det bare elendighet (har ikke prøveskutt revolveren ennå). Har jeg rett i dette, eller skal jeg stole på at kamrene er boret rett i forhold til løpet? Og hvis så er tilfelle, er det ikke da fare for at det er litt lite gods igjen øverst i hvert kammer, siden sylinderen tilter fremover?

 

Er det bare jeg som er paranoid og pirkete, eller er disse tingene noe andre Kammeret-brukere også ville ha reagert på?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...