Jump to content

Brno mod 2 .22 lr - kikkertmontasje?


ko-stens

Recommended Posts

Aha, jammen det var jo bra. Da går det kanskje an å finne noe. Men litt synd at jeg ga med alt jeg hadde da jeg solgte Fox'en min.

 

Får sjekke opp hva slags mod 2 det er når han får den i hus før jeg bestiller noe. :-) Håper det er 11 mm da. Det er tross alt større utvalg, og ikke minst rimeligere. Bestilte selv Weaver-ringer til frøkna sin salongrifle fra Ebay i stad. Et par og tredve spenn... Har aldri følt behovet for noe dyrt noe. Alt jeg har kjøpt så billig har funket bra, så prøver nok en gang. Har faktisk ringer liggende et eller annet sted, som passer, men hvor i all verden har jeg gjort av dem...? :roll:

Link to comment
Share on other sites

Har en mod 2 fra 65 som jeg slet litt med å få tak i montasje til da det er 16mm spor. Redningen ble

Mc Kinney shooting supply. Kjøpte picatinnyskinne med 20 moa til CZ527. Passer nesten...Blir ikke helt riktig med ladeport men det sitter bra og funker. Husker ikke prisen, men hadde det vært dyrt så hadde jeg ikke handlet. Kjøpte med ringer derfra og. Kjapp og grei handel. De ble sendt nesten med en gang. Vet ikke hvordan jeg legger inn bilder her, men om du pm'r meg mob nr så kan jeg sende over så du får se.

Link to comment
Share on other sites

16mm montasjen er nesten lik den til Fox og Cz-527, men sistnevnte har et låsespor i lengderetningen på låskassen og en bolt eller tapp i ringen som griper i den. Denne må slipes vekk for at ringen skal passe på en eldre Mod. 2. MEN Tikka bruker også samme dimensjon uten låsing, så tilgang på montasjer er helt kurant. På en salongrifle er det ingen rekylbelastning, så Sportsmatch sine aluminiumsmontasjer er et rimelig og godt valg.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm... Det ser nesten ut til at uansett hva slags løsning man går for, så blir det en femhundrelapp for enten skinne eller ringer. Slik Kinney-skinne kan funke bra det. Hadde det på Fox'en min. 16 mm adapter til Weaver er ellers ikke lett å finne på Ebay engang.

 

Får håpe det er 11 mm spor. Litt enklere da!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Det var da jaggu merkelig! Lenge siden jeg startet tråden nå, men kompisen har ikke fått hentet børsa før nå i dag.

 

Kjøpte 11 mm Weaverskinner på Ebay, men de passer ikke! De er for store... Kanskje det rett og slett er noe feil med disse skinnene.

 

Børsa er for øvrig fra 1990. Det står i hvert fall 90 på løp og på låskassa.

 

Det står for øvrig følgende til skinnene i annonsen: Picatinny/W 3/8" 11mm Dovetail to 7/8" 20mm Weaver Picatinny Rail Adapter Mount.

 

Rart de ikke passer, for dette skal da være riktig?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...