Jump to content

Perfekte systemrifla ?


skrufff

Recommended Posts

Nå er du i ferd med å stikke hodet ned i ett hvepsebol :overrasket: og dette temaet har vært debattert opp og ned i mente her på kammeret.. Søk så kan du lese til øyet blir stort og vått :)

Felles for de fleste "systemvåpen" her på berget.. Er at de holder meget god kvalitet.. Og om du velger Blaser R8/93.. Mauser M03..Sauer 202.. Merkel RX Helix.. Heym osv.. Er det stort sett kun smaken som avgjør..kvaliteten er super på alle overnevnte.. Når det gjelder den du linker til.. Så hadde jeg ikke kommet til å valgt den.. Ingeniør messig så er dette en flott "smart" rifle.. Men jeg liker den ikke og markedet ser ikke ut til å like den heller.. Får du knepet i en så vil du fort føle at balansen og "følelsen" i riflen ikke er på samme nivå som de andre jeg nevnte.. Jeg selv sverger til Blaser R8 men jeg har kompiser som sverger til en av de andre.. De jeg kjenner som har Merkel RX Helix er forøvrig kjempe fornøyd med sine.. Men skal du ha kikkertsikte på den.. Ja da ville jeg bestilt med justerbar kolbeforhøyer.. Lykke til :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Sauer 202 og skal være voksen nokk til og nevne +&- etter mitt hode.

+God presisjon i de løpene jeg har (6,5×55 og 8×57IS) ser etter flere :mrgreen:

+løst magasin liker jeg

+enkelt å tilpasse stokker. Kolbe og fortreet er mulig å bytte etter uavhengig av hverandre

+tradisjonell bolt mekanisme (jeg liker det) og den låser i løpet

+sikringen låser sluttstykket så det ikke er halv åpent eller forsvinner.

+liker de hurtig festene som er til rifle reima slik at reima er borte når jeg går/smyger og trykkes på plass når jeg ønsker

+liker sikringen på sauer 202

+På reiser kan du skille kolben/løpet fra resten av våpenet så det tar mindre plass

 

-Kikkert-siktet sitter på låskassen og ikke på løpet så kontroll skyting er nødvendig.

-Dyre løp

-du slår deg ikke tilro med 1 kaliber siden det ikke er begrensinger med å kjøpe nye løp hvis du ser bort ifra penger.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...