Jump to content

smøremiddel ved neck sizing


Stihl Crazy

Recommended Posts

Hva som er best kommer nok an på diene som blir brukt og hvordan en bruker dei.

Så lenge du drar en ekspander knapp gjennom hylsehalsen bør du smøre uansett.

Og ved bruk av ekspanderknapp, ekspander dier, body eller FL dier vil eg anbefale tradisjonell smørning.

Foretrekker Imperial Case sizing wax/sizing die wax.

 

Å bruke bøssing dier med ekspander knappen, motvirker egentlig hele poenget med bøssing dier uansett.

Nå er jo ikke dette et problem med L.E Wilson dier, men er fortsatt mangen som gjør det slik med annet utstyr :lol:

 

Vil anbefale Imperial application media og Dry neck lube, gjør hals pressinga lettere og gir mindre slitasje, mediet til påføring sørger for jevnere smøring.

 

Har du bestilt deg ei søyle presse (arbor) med utstyret, kan jo det faktisk hende du merker forskjellen pga sensiivieten ei slik presse gir, som er beste grunnen til å bruke ei slik til å begynne med.

 

Tørk av hylsehalsen utvendig etter pressing for å ikke søle til sette dien.

La grafittlaget være igjen på innsiden av hylsehalsen så oppnår du et jevnere kulehold også, noe some eg regner med du allerede er ute etter når du bruler bøssing dier.

 

Har testet dette på et tidligere tidspunkt, og hadde ikke brukt det om det ikke fungerte.

Når eg kommenterer jevnere kule hold, kommer det av at eg får mindre forskjeller i motstand/trykk når eg setter kuler, om eg bruker grafitt på innsiden av dei reine hylsene.

Om du ikke vasker hylsene hver gang dei er skutt, gjør karbonet som er igjen fra forrige gang dei er skutt samme jobben.

 

Søylepressa mi er ikke veldig gammel, fekk den i Januar når dei kom ut.

Men med mengden feedback den gir meg ved lading, og det faktum at den faktisk gir mindre variasjon i utgangshastighet, siden eg tar meg tid til å sortere patronene etter trykket eg bruker for å sette kulene.

Ville ikke vært foruten etter å ha prøvd den.

 

20141117_233320.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...