Jump to content

Erfaringer med Kimber Adirondack i 7mm08 eller 308


375 dakota

Recommended Posts

Har i lengre tid fundert på ei lettvekts rifle i 7mm08 eller 308 og har titta på Kimber montana . Det er flere som skryter av disse og jeg har skutt litt med en i 260 Rem . Fin lita børse . Har sett at det leveres en modell som kalles Adirondack og kamres i begge kalibrene jeg kunne tenkt meg . Denne er jo enda lettere/ kortere pipe . Er det noen kammerbrukere som har ei slik rifle , og som kunne tenke seg å dele litt erfaringer med oss andre mvh Bjørn

Link to comment
Share on other sites

Adirondack er kappa og gjenga og har kamo på stokken. Men vet ikke om den har samme vektbesparelsene som Mountain ascent har i forhold til montana ellers. (Litt freset på kasse, flutet bolt, lettere underbeslag.)

Om du uansett skal kappe og gjenge en montana og ønsker kamo på stokken kan det kanskje være verdt prisforskjellen.

Link to comment
Share on other sites

Takker så meget for svarene :smile: Hadde vel igrunnen tenkt meg en Montana og kutta minimalt for å få på en demper . regner med ca 50cm pipe for å få nok gods til gjenging . Den vil da klokke inn under 3kg med en 3-9x36 swaro og liten jaktdemper . Det er i hvertfall hva jeg fabler om . Hvilke kulevekter er det dere bruker i deres montana rifler ." Seawolf " bruker 150grs woodlight etter det jeg har lest meg til mvh Bjørn

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...