Jump to content

Kjøp av brukt rifle


Jolo

Recommended Posts

Hei.

 

Har nylig bestådd jegerprøven og skal kjøpe meg en storviltrifle.

 

Har kommet over en brukt Weatherby Accumark i 308 med picatinny skinne som er toppet med en vortex 3-12x44

 

Selger skal ha 8000kr for herligheten

 

 

Ønsker innspill om dette er en ok pris og om dette er en ok rifle.

 

Kom gjerne med tips :)

Link to comment
Share on other sites

nå selges jo denne rifla som ny for 10k hos XXL det er uten optikken vel og merke

og da ville jeg anbefalt og legge på 2k og kjøpe en Mauser M12 som igrunn er en bedre rifle med tanke på kvalitet

amerikansk kan ikke måle seg med europeisk etter min mening

synes igrunn prisen var litt høy

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i at prisen er litt i overkant.

Men selvsagt avhengig av hvor gammelt det er og hvordan det har blitt brukt og stelt.

Siktet får du bl.a kjøpt nytt for i underkant av 2000,-

 

Så hele pakka ny koster vel ca 12500-13000,-.

 

Dersom det hele er rimelig nytt, pent brukt og stelt godt, så er det en grei pris, selv om jeg personlig nok ikke villet strekke meg lengre enn maks 7000,-.

Og selv da er jeg i sterk tvil da det hadde vært sannsynlig at jeg ikke ville brukt kikkertsiktet som følger med i alle tilfelle.

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Jeg ville ikkje ha tatt meg nær i at riflen skal være ny eller nesten ny. Det som i første omgang er viktigt for en ny jeger det er at du har en god optikk. Du kan for al del skyte med en HV-Mauser (les. Det gjorde jeg) men sørg for at i kvaliteten på kikkertsiktet er bra. Jeg har hatt mange rifler igjennom årene og alle kunne skyte uten problemer. Det som ødelegger jakten er dårlig optik og ikke riflen. Dette er slik jeg ser det optikk under pari og jeg hadde derfor IKKE kjøpt denne pakke da jeg vet at du innen lenge må ut å kjøpe ny optikk.

 

Skitt Jakt

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...