Jump to content

Støpetang .38 wc


OlavM

Recommended Posts

Noen som har tips til en god støpetang til .38wc kuler? Har prøvd Lee sin tumblelube, den var bare sådær..

Vil gjere ha ei tang som har minimum 4 hull, det begrenser utvalget en del. Ser Lee har en vanlig wc med smøreriller, noen som har prøvd den? Om noen skulle ha noe liggende som ikke blir brukt kan jeg også være interessert i det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte en 4-hulls Hensley & Gibbs #50 på ebay - husk å bare by på de med håndtak for jeg har hørt løse håndtak til H&G kan være vriene å få tak i.

 

Har såvidt begynt å utforske ladninger og kulefett. 3.5 gr med BE er vel en klassisk ladning (noen foretrekker 2,5 og oppover).

 

Har prøvd med Lee Alox og litt med 50/50 Alox/Black Bison Antikkvoks (har ikke funnet Johnson Paste Wax i Drammen) og skal muligens prøve med nederste smørerille med Carnauba Red men har ikke kommet så langt.

 

MVH Runar

Link to comment
Share on other sites

700 ADL

Det kan være vanskelig å få super presisjon med H&G #50 da denne er laget for Clark coverterings sett for colt 1911 pistoler med dia på Ø,356.Det finnes en NO#50 med 358 diameter også.Denne har benevnelse Plain Base mot Bevel Base for ,356 kula.

Mine revolvere går best med ,358 seiza kuler.

http://www.hensleygibbs.com/casting/hgmoldchart.htm" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

Jeg foretrekker en semi wc kuler med nese fremfor reine wc kuler da wc ofte vil tumle på litt lengere hold.

Link to comment
Share on other sites

Deerkiller,

 

Det er vel bare de tengene som er merket med .356 BB som er til Clark? Min er merket med .358

 

Nå spør TS spesielt om støpetang til wadcutter og da er H&G #50 et godt alternativ.

 

Det er mange av disse på ebay og jeg mener at jeg betalte mindre for denne enn en tilsvarende ny hos BallistiCast som har H&G designet nå.

Link to comment
Share on other sites

ingen erfaring med WC-tengene til Hardline, men har 2 og testet 2 andre 4-hulls tenger (9mm, .40 og .45) fra disse og er kjempefornøyd med kvaliteten: https://www.hardlineindustries.com/38cal--9mm-.html

Jeg gikk for 4-hulls pga vekt og størrelse, men de leverer med 6 hull om jeg ikke husker riv ruskende galt.

 

Hardline har funnet sin nisje med å levere tenger til kuler uten smørerille, men ser ut som det er mulig for god gammaldags smøring på WC-modellene og noen andre nye kuler.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...