Jump to content

Storvilt jakt i Argentina..


Maritim

Recommended Posts

Det har "plutselig" blitt bestemt at vi,(meg, kone og barn) skal en tur til Bounosaires i slutten av februar 2015. :)

I den sammenheng har jeg fått innvilget to,tre,fire,fem- dager på egenhånd til jakt og/eller fiske...

Fiskeri har jeg stort sett kontroll på, men lurer på om jeg kansje heller skal bruke dagene på jakt.

Så derfor spør jeg, er det noen som har tips om jakt i Argentina og da fortrinnsvis i nogen lunde nærhet av Bounosaires?

Jeg veit fint lite om jakt i Argentina, har selvfølgelig hørt om den sinnsyke duejakta, men skal jeg bruke tida på jakt, så blir det riflejakt..

Setter stor pris på tips, og er det noen som mener at småviltjakt er tingen så er jeg lutter øre, benellien er klar om det er tingen :)

 

Martin.

Link to comment
Share on other sites

Litt avhengig av område, så er det generelt, Kronhjort, Dåhjort, Axis hjort, Black Buck, Asiatisk vannbøffel, Villsvin, villgris og Puma som kan jaktes av storvilt.

 

Personlig er det først og fremst Axis hjort og Black Buck og evt Vannbøffel jeg ville ha jaktet da de ikke er tilgjengelig så mange andre plasser og jeg har ikke noen spesiell interesse for å jakte Puma.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...