Jump to content

Låsesystem for Browning BLR?


Tomas

Recommended Posts

Hvordan låser sluttstykket i en slik lever action laget av Browning? Låser sluttstykket i løp, eller låskasse? Spør om dette p.g.a. et eventuelt løpsbytte, låser sluttstykket i løpet så snevrer løpsbytte til orginal løp. Noen med erfaring av presisjon på disse børsene, den jeg har i sikte er i 30-06.

Link to comment
Share on other sites

Kjøper du en takedown versjon, er den genial for løpsbyttesystem. Bolten låser i en extention som er skrudd fast som en del av løpet.

Er du heldig, kan den skaffes som løs del. Dytt den nylagde pipen inn dær, lykkelig og glad(pass på at du velger patron som passer inn i den bolten du har, ellers må du ha enda en del).

Presisjonsmessig(varierer litt mellom gamle og nyere modeller) er de helt ok. MEN som enkelskudds/mye av bøyleriflene etc(les våpen med delt stokk), varierer treffpunktet med hvor mye press det legges på forstokken. Løpsbåndet kan/bør også modifiseres litt.

Rifler med delt stokk, kan også ha presisjonsproblemer relatert til kolben. Dette plager IKKE BLR i så stor grad.

Kuul bøsse. Egentlig ikke så "lunefull" som feks en Marlin bøyle. Den må du forske/trene litt med, før samtlige skudd sitter som det skal(forskjellige skytestillinger). Til en viss grad gjelder det ditt valg også, men det er kvikkere å finn ut av.

Link to comment
Share on other sites

Har ei BLR i .308 og den låser ikke i låsekassen men i kammeret..den har et sluttstykke hode som dreier og låser direkte i kammeret..noen har låsekasse i aluminium(light typen) min har i stål..mod81 om jeg ikke husker feil..

hendig og grei rifle..presisjonen er ikke noe å si på..holder mer en godt nok på jakt..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...