Jump to content

Winchester Power Max Bonded 150grains 3006 på rådyr?


Ueland89

Recommended Posts

Fabrikkammo

 

Har brukt denne kula nå en stund, og har bitt meg merke i det at vist ikke skuddet sitter helt perfekt (rett bak bog på stillestående dyr med godt anlegg) og treffer bein. Så blir det voldsomme ødeleggelser... Noen med samme erfaringer?

 

Eventuelt erfaring med andre fabrikkammo som funker bra på rådyr hjort og elg? i 3006

 

Grunnen til at jeg bruker Powermax, er at jeg trener med Winchester 150grains PP og disse har eksakt likt trefpunkt i min rifle..

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker Winchester Power Max Bonded 150grs i 308win. Jeg har utelukkende gode erfaringer med bruk av denne patronen. Ja, den er myk, ekspanderer veldig hurtig, har helt ok presisjon. Jeg prøver av og til, når jeg kan og når forholdene ligger til rette for det, og skyte høyt lungeskudd, de gangene jeg har gjort det, har ikke hjorten kommet langt. Jeg skjøt i bog natt til torsdag denne uken, ja, det er klart at "noe skjer", men med hvilken kule og med hvilken patron skjer ikke det? Dyret kom ikke langt, falt rett ned, jeg føler at denne patronen gjør jobben hver gang, jeg har brukt den i 4 sesonger, på rev, hjort og rådyr.

De aller fleste bogskudd fører jo til at det skjer saker og ting, i forhold til et høyt lungeskudd. Jørund Lien testet denne i Jakt, for vel litt over 1 år siden, med greie tilbakemeldinger, det er ikke en patron i absolutte topp verdensklasse, men jeg bruker den ofte, jeg vet at den virker, jeg lader også selv endel, men om jeg går tom, så brukes Winchester Power Max Bonded.

Det du kanskje kunne vurdere, var og bruke 180grs varianten, du vil få litt lavere hastighet, men også en veldig god effekt.

Av de kulene jeg har funnet igjen, har alle beholdt taggene, og de har stor diameter.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Om man skulle velge fra øverste hylle av ferdig laget ammunisjon, ville nok Federal Trophy Bonded Tip vært et førstevalg. Men hvor mye "mindre" denne ødellegger kjøtt i bogen, det er vanskelig og si, men det er en topp patron, som vel koster det dobbelte av Winchester Power Max Bonded, akkurat det har lite og si, om man bare bruker de til jakt, da blir det ikke så mange skuddene ila en sesong.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...