Jump to content

TRG Tactical mount spørsmål


.204 Ruger

Recommended Posts

Jeg har kjøpt en TRG42, sort utførelse, og en Hensoldt 6-24x72

Kunne tenkt meg Sako sin tactical mount. Spørsmålet da er om de leverer høye nok ringer. På Sako sine sider finner jeg dette: http://www.sako.fi/pdf/specs/TRGtactmount.pdf

men det ser ikke ut for at 34mm ringene er høye nok. Noen som vet noe om dette?

Lurte og på om denne leveres i blånert, eller bare i phosfatisert utgave.

Skulle hatt original to-fot og rekylbrems og, leveres det i blånert?

 

Er takknemlig om noen vet noe om dette :)

Link to comment
Share on other sites

Er redd du kan ha rett i at høyden på 34mm ringene blir for liten...

Kan ta nøyaktige mål med min S&B 3-12x50 PM2 i denne montasjen men jeg har nok kun ca 3mm klaring under objektivet ned til pipa..

 

Tror jeg ville satset på ei NEAR Mfg. stål picatinny skinne for TRG'n og 34mm ringer i riktig høyde.

 

Har kun sett tofoten og munningsbremsen i fosfatisert utgave.

Du får et lite kosmetisk avvik mot blåneringen på pipa, men fosfatiseringen er svært praktisk mtp rustbeskyttelse.

 

Mvh.

Tor Erik

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg har tenkt på det. Kjøpte noe annet der for en liten stund siden.

Får sende en mail å høre om det er Sako sin tactical på bildet.

Men det er enklere å handle her hjemme da. I-E-A har ikke kredittkortløsning, så må i banken å overføre.

Er ikke noen som har noe liggende da?

Link to comment
Share on other sites

Mener EIA leverer tactical mount med distansestykker i pakken med trg/72mm.

Kan jo høre om de kan levere kun disse.

Men tror dette er noe de lager/får laget,er ikke originalt fra Sako tror jeg.

Anbefaler tactical mounten,30 moa,lett å ta av og på som du nevner og hendig feste for mirage-bånd.

Solid laget.

Er ikke noe hokus pokus å lage/få laget dette selv heller.

 

Når det gjelder bremsen,så er det nå helst for andre den er til sjenanse,å skyte selv er ikke noe ubehagelig med gode hørselvern,synes nå jeg.

Med demper så har flere skudd på rad lite for seg pga ekstrem kjapp mirage-dannelse.

Har forøvrig en Hausken teleskopisk titandemper til Trg'en selv.

 

Lykke til videre,du får noen artige dager på banen...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Monterte kikkerten min i Sako/optilock montasje. Skjøt inn og alt var bare velstand. Drev (driver) og eksperimenterte med forskjellige ladninger

så det ble et par turer til skyte bana i uka. etter et par hundre skudd begynte tullet. Ringene løsna og montasjen "sklir" på låsekassa.

 

Jakta var rundt hjørnet så eg reiste inn til byen og fikk montert kikkerten på nytt og skutt den inn hos våpenhandler.

Alt har fungert frem til i helga. Da begynner trg`n å gå hytt og hel....! Da ser eg at stopp skruen som børsemakeren har satt ned foran montasjen er knekt av rekylen. Dette etter ca 50 skudd.

Er denne montasjen lagd for 338 lm eller hører den til på trg 22?

 

Eg skal uansett ha meg en annen montasje. Er picatinny montasjer mer passende/holdbar? Hvor får eg isåfall tak i disse?

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Ringene har i seg sjøl holdt stand. Det var skruene som fester skinna til ringene som løsnet første gang. Er brukt locktite nå.

Problemet er at skinna flytter seg fremover. Dette gir ikke utslag på jakt skyting, men på lange hold ,600+ ,blir det bom. har dere noen erfaringer med picatinny?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...