.204 Ruger Posted October 4, 2008 Share Posted October 4, 2008 Jeg har kjøpt en TRG42, sort utførelse, og en Hensoldt 6-24x72 Kunne tenkt meg Sako sin tactical mount. Spørsmålet da er om de leverer høye nok ringer. På Sako sine sider finner jeg dette: http://www.sako.fi/pdf/specs/TRGtactmount.pdf men det ser ikke ut for at 34mm ringene er høye nok. Noen som vet noe om dette? Lurte og på om denne leveres i blånert, eller bare i phosfatisert utgave. Skulle hatt original to-fot og rekylbrems og, leveres det i blånert? Er takknemlig om noen vet noe om dette Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Erik F. Posted October 4, 2008 Share Posted October 4, 2008 Er redd du kan ha rett i at høyden på 34mm ringene blir for liten... Kan ta nøyaktige mål med min S&B 3-12x50 PM2 i denne montasjen men jeg har nok kun ca 3mm klaring under objektivet ned til pipa.. Tror jeg ville satset på ei NEAR Mfg. stål picatinny skinne for TRG'n og 34mm ringer i riktig høyde. Har kun sett tofoten og munningsbremsen i fosfatisert utgave. Du får et lite kosmetisk avvik mot blåneringen på pipa, men fosfatiseringen er svært praktisk mtp rustbeskyttelse. Mvh. Tor Erik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
radiv Posted October 4, 2008 Share Posted October 4, 2008 Det er ca 8-10mm klaring med 30mm ringer medium.50mm objektiv. drit i munnings brems og kjøp deg en god demper Det smeller så j..lig uten, at det ødelegger en del av gleden med å ha et så rått våpen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
.204 Ruger Posted October 4, 2008 Author Share Posted October 4, 2008 Tenkte på demper, men den blir så fort varm... Kjipt å ikke kunne skyte mer enn 5 skudd før miragen tar overhånd Men det kan jeg ta etterhvert, det viktigste er å få på kikkerten. Har sett bilder på nett av TRG med 72mm objektiv, og montasjen ligner fælt på Sako tactical. Et eksempel: http://www.i-e-a.de/productssimple47.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
.204 Ruger Posted October 5, 2008 Author Share Posted October 5, 2008 Er det andre montasjer som kan anbefales? Ville helst hatt original tactical, da den er relativt enkel å ta av og på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltimaRatio Posted October 5, 2008 Share Posted October 5, 2008 Kjøp montasjen fra www.i-e-a.de davel! De sender til norge og prisene blir ikke noe særlig annerledes enn i Norge såvidt jeg husker... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
.204 Ruger Posted October 5, 2008 Author Share Posted October 5, 2008 Ja, jeg har tenkt på det. Kjøpte noe annet der for en liten stund siden. Får sende en mail å høre om det er Sako sin tactical på bildet. Men det er enklere å handle her hjemme da. I-E-A har ikke kredittkortløsning, så må i banken å overføre. Er ikke noen som har noe liggende da? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roffa Posted October 5, 2008 Share Posted October 5, 2008 Jeg har en custom laget montasje fra Near på min Trg.. Imponerende bra montasje i mine øyne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tf Posted October 5, 2008 Share Posted October 5, 2008 Har Trg 42 med Hensholdt 6-24x72 og original 34 mm tactical mount. Måtte maskinere "distanse-stykker" mellom ringene og skinnen på 7 eller 8 mm,husker ikke helt,for å få nok høyde. Funker forøvrig meget bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
.204 Ruger Posted October 5, 2008 Author Share Posted October 5, 2008 Akkurat. Så bildet på IEA.de er kanskje ikke den originale montasjen likevel da? Eller kan Sako ha begynt å produsere høyere ringer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tf Posted October 5, 2008 Share Posted October 5, 2008 Mener EIA leverer tactical mount med distansestykker i pakken med trg/72mm. Kan jo høre om de kan levere kun disse. Men tror dette er noe de lager/får laget,er ikke originalt fra Sako tror jeg. Anbefaler tactical mounten,30 moa,lett å ta av og på som du nevner og hendig feste for mirage-bånd. Solid laget. Er ikke noe hokus pokus å lage/få laget dette selv heller. Når det gjelder bremsen,så er det nå helst for andre den er til sjenanse,å skyte selv er ikke noe ubehagelig med gode hørselvern,synes nå jeg. Med demper så har flere skudd på rad lite for seg pga ekstrem kjapp mirage-dannelse. Har forøvrig en Hausken teleskopisk titandemper til Trg'en selv. Lykke til videre,du får noen artige dager på banen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
.204 Ruger Posted October 5, 2008 Author Share Posted October 5, 2008 Takk skal du ha TF, da hører jeg med IEA. Ville helst ha den montasjen, ikke så glad i picatinny-variantene. Tror nok dette skal bli gøy ja, håper bare det blir en bane i nærheten. Vi får til 500 meter her hjemme, får trene på det til å begynne med Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
radiv Posted November 18, 2008 Share Posted November 18, 2008 Monterte kikkerten min i Sako/optilock montasje. Skjøt inn og alt var bare velstand. Drev (driver) og eksperimenterte med forskjellige ladninger så det ble et par turer til skyte bana i uka. etter et par hundre skudd begynte tullet. Ringene løsna og montasjen "sklir" på låsekassa. Jakta var rundt hjørnet så eg reiste inn til byen og fikk montert kikkerten på nytt og skutt den inn hos våpenhandler. Alt har fungert frem til i helga. Da begynner trg`n å gå hytt og hel....! Da ser eg at stopp skruen som børsemakeren har satt ned foran montasjen er knekt av rekylen. Dette etter ca 50 skudd. Er denne montasjen lagd for 338 lm eller hører den til på trg 22? Eg skal uansett ha meg en annen montasje. Er picatinny montasjer mer passende/holdbar? Hvor får eg isåfall tak i disse? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
.204 Ruger Posted November 18, 2008 Author Share Posted November 18, 2008 Hei Hvilken montasje er det du har? Er det 2 enkle optilock baser, eller hel skinne? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
radiv Posted November 18, 2008 Share Posted November 18, 2008 Hel skinne med 3 ringer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltimaRatio Posted November 18, 2008 Share Posted November 18, 2008 jeg har også opplevd at ringene løsnet. det var mye kulde og skruene som holder ringene til skinna løsnet. festet det hele med locktite - ingen problemer siden, forøvrig en trg-22 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
radiv Posted November 18, 2008 Share Posted November 18, 2008 Hei. Ringene har i seg sjøl holdt stand. Det var skruene som fester skinna til ringene som løsnet første gang. Er brukt locktite nå. Problemet er at skinna flytter seg fremover. Dette gir ikke utslag på jakt skyting, men på lange hold ,600+ ,blir det bom. har dere noen erfaringer med picatinny? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vaskebjørn Posted November 18, 2008 Share Posted November 18, 2008 Jeg har picatinny skinne og ringer fra Near mfg. Kan bare si de beste ord om de. Pakkene fra Near slipper vanligvis igjennom posten uten at du må betale moms. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts