Jump to content

Klikk weatherby pa-08


krinkelen

Recommended Posts

Var en runde på skytebanen tidligere i uken med haglen.

 

Fra før har jeg skutt ett sted mellom 750-1000 skudd uten ingenting negativt å si.

Men etter denne turen var jeg heller misfornøyd med haglen, den har stått ca. 5 måneder nypusset i skapet.

 

Jeg hadde to klikk av 100 skudd, det jeg mistenker jeg har gjort er at jeg har dradd forskjeftet littegranne tilbake når skuddet gikk. Vet ikke om noen har vært borti noe lignende? Det var anslag på begge patronene.

 

Så til problem nr. 2

Jeg har hatt en fin teknikk på å kaste hylsende rett i oppsamlingsbøtten når jeg lader, etter 20-30 ble hylsende såvidt kastet ut.

 

Så siste og forsåvidt største problemet.

Etter å ha blitt litt varm i trøyen begynte jeg å prøve meg på doublé og da ville den ikke lade om skikkelig ved raskt ladegrep, men om jeg tok meg litt bedre til så gikk den rett i.

 

Så det jeg lurer på er om folk har vært borti lignende problemer, om dette er noe som ordner seg etterhvert ved litt mer pussing og skyting eller om jeg skal ta meg en tur inn på xxl og få de til å se på den?

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde to klikk av 100 skudd, det jeg mistenker jeg har gjort er at jeg har dradd forskjeftet littegranne tilbake når skuddet gikk. Vet ikke om noen har vært borti noe lignende? Det var anslag på begge patronene.

 

Så det jeg lurer på er om folk har vært borti lignende problemer, om dette er noe som ordner seg etterhvert ved litt mer pussing og skyting eller om jeg skal ta meg en tur inn på xxl og få de til å se på den?

 

Min har aldri klikka, men har på følelsen av at den har vært nære på ved at den til tider kan være vanskelig å få til å låse seg i framre stilling. Har ofte tenkt på at den muligens vil klikke hvis jeg trekker av når ikke her låst/helt i framre stilling. Har tro på at mistanken din er riktig hvis tilfellet ditt også er sånn at den ikke alltid låser seg.

 

Jeg er bortimot helt sikker på at problemene mine vil løse seg hvis jeg tar og pusser den skikkelig.

Link to comment
Share on other sites

selg den til meg for en alt for rimelig penge, så får jeg noe å "herje" rundt i skjærgården med!!

 

Hva i allverden skal jeg herje rundt med da? :P

Denne haglen er så billig at bruksverdien alltid vil være betydelig større enn salgsverdien, selv om den står i skapet å støver ;)

Takk for svar folkens, blir en demontering og pussing når muligheten byr seg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...