Jump to content

Åtejakt


Revejeger223

Recommended Posts

Hei. Jeg har ett spørsmål:-) er det noen som har erfaring med hunder i nærheten av der hvor dere jakter rev på åte? Har to fuglehunder i hundegård på gården der jeg bor. Å jeg lurer på om reven bryr seg om dette? Den ene er en unghund på 1 år. Å er litt redd for han begynner å bjeffe å holder styr om han hører noe som tusler ute på jordet der hvor jeg jakter:-p

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg hadde åte nært huset før og ganske jevnlige besøk av reven helt til jeg fikk Irsk Setter som pisser rundt i alle buskene. Til tross for frittgående høns og tidvis mye slakteavfall så er ikke reven i nærheten lenger. En nabo et par hundre meter bort har jevnlige besøk og det samme har den andre åta mi lenger opp i bygda.

Om hundene står i hundegård så kan det være reven kommer likevel og min IS er kanskje forvirret. Han bjeffer ikke men tar i stedet stand...

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Svarer litt seint :)

I fjor hadde jeg åte, utfor gårdstunet. Denne hadde jevnlig besøk at gårdshunden (Lapphund), som gikk og pissa overalt og spiste seg god og mett, hele vinteren der, men han sov inne i hus om nettene. I tillegg var gjeterhundene til naboen på besøk av og til, men reven kom likevel på nettene og tidlig morgen. Her bryr revene seg lite om gårdshunden. Hvis de bryr seg, er det fordi de terger han til å løpe etter seg. Skjedd flere ganger i høst, midt på dagen, at reven kommer for å terge hunden.

 

Fikk ikke åta ut før i går, så gjenstår å se om det blir likt i år, da det er en ny hund på gården

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...