Jump to content

Minsteareal for harehund.


Jaktfalken

Recommended Posts

Disponerer er litt rart terreng på ca 1500 daa. Men ingen steder er det mer enn 450 meter til grensa om jeg slipper bikkja mi,en Beagle, hvis jeg sitter noenlunde mitt i mitt område..på grunn av noen vann i området.. Etter jaktlovens Kapittel X §46: " Vilt må ikke lokkes bort fra andres jaktmarker .."

Noe annet finner jeg ikke. Naboen mener jeg ikke kan slippe jaktende hund... Jeg mener han ikke har noe juridisk hold i påstanden.

 

Noen meninger her...?

Link to comment
Share on other sites

Juridisk hold? Hva med sunn fornuft i stedet? Jeg har jaktet med beagle og drever i flere tiår og synes dette høres ut til (altfor ofte) å bli kluss med hund som jager og tar ut på naboens terreng. Ønsker man konflikt med naboen(e) er det enkleste å henvise til usikkert juridisk hold og jakte i vei, men jeg hadde i stedet prøvd med et samarbeid med naboene. 1500 daa her og noen tusen daa her kan fort bli et fint terreng. Nå vet jeg ikke hvordan denne eiendommen ligger i forhold til andre, men jeg har erfart at samarbeid fungerer bedre enn å sitte på hver sin tue når det gjelder utmarksnæring.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...