Jump to content

Frese spor til RMR på Glock 17


ranger-green

Recommended Posts

Hei, jeg har lyst til å frese ut spor til å feste et Trijicon RMR sikte på min Glock 17.

Ser det er endel steder i USA de tilbyr at man kan sende inn pistolsliden for å bli millet/frest til å ta RMR siktet.

Lurte på om det er noen som vet om en våpensmed el i Norge som kan gjøre det samme?

 

Takk

 

IMG_2184.jpg

IMG_5923.JPG

Link to comment
Share on other sites

Hvor bor du? Jeg tok en kjapp ringerunde til de forskjellige mekaniske verkstedene i Oslo-området og konklusjonen på det ble at det ikke er så mange som ønsker å jobbe med våpen; disse er jo farlige må vite.

 

Jeg fikk til slutt napp hos Granberg Børsemaker og Finmekanikk (https://www.facebook.com/pages/Granberg ... 5888846843" target="_blank) som kunne gjøre jobben forutsatt at mål og lignenede forelå. Trolig trenger du også et sikte for å fastslå grunnflaten. Jeg kunne ikke finne noen tegninger eller maler på dette på den store interwebben.

 

Ta kontakt med han så finner dere sikkert en løsning! Forespeilet pris for jobben var ca 1000-1500 blanke. Jeg gjorde det aldri da jeg kom på andre tanker, men kommer nok til å gjøre det en eller annen gang i fremtiden.

Link to comment
Share on other sites

Det enkleste ift mål vil nok være å laste ned høyoppløslige bilder av Salient Arms sine pistoler for så å måle på bildet, finne riktig forhold ift din egen sleide. Du trenger typisk dybde på sporet og avstand fra utkasteråpning og til fremsiden av sporet. Sporet freses ut inkrementelt ved "trial and error". Forhåpentligvis mest trial og mindre error :-)

Link to comment
Share on other sites

Nei, såvidt jeg vet selges ikke SAI noe annet sted enn i uniten. Jeg tipper du kan få til noe med en FFL, men det blir for dyrt. En fiks ferdig Tier2 Glock 17 med RMR spor ligger vel på 2800USD, så kan du plusse på kommisjon til FFL (typisk 500USD), frakt og toll. Det enkleste og billigste er nok å vise en metallarbeider bilde av sleiden for å få den frest til. Ser bra ut de sleidene til SAI :-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal innen kort tid starte ombyggingen av min G19 til SAI Tier One spec.

Blir mest sannsynlig uten RMR på min.

 

Jeg har fagbrev som maskinarbeider men det var ingen som ville låne bort en fres til meg, så jeg takker for linken over.

 

Avtrekkeren blir original SAI.

Cerakote, stipling og diverse andre mods som undercut avtrekkerbøyle skal jeg utføre selv.

 

Men lysten på RMR ble litt fristende når du fortalte om din.

Hva betalte du for den?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...