Jump to content

Hausken og 14x1.5


odvar686

Recommended Posts

Hei!

 

På mitt r8 løp i 308 har jeg gjengedim 14x1.5, har nå kjøpt meg en hausken med samme gjengedim.

 

Når jeg har skrudd demperen på ca.6 omdreininger så blir det såpass trangt at jeg ikke tørr og dra til mer med fare for og ødelegge gjenger( med håndmakt).

 

Når jeg skrur på min gamle demper,(hardy) så skrur jeg 7 omdreininger før det er stopp. Spørsmålet er om det er farlig og skyte med demperen?den sitter godt fast og uten slark.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Dette er et velkjent problem.

 

Se her: http://jaktfall.no/butikk/hardy

 

Utdrag fra siden jeg linket til;

 

"NB: Har du Hausken demper?

Av en eller annen grunn passer ikke våre dempere og rekylbremser på gjenger dreid for Hausken demper. Alt annet av dempere og bremser går om hverandre på gjengingen, men "hausken-gjenger" passer ikke sammen med våre produkter."

 

At Hardy ikke går på "Hausken-gjenger" betyr da altså at Hausken ikke går på "Hardy-gjenger"

 

-

 

EDIT: Til det du faktisk lurte på, så kan jeg ikke si hverken eller om det er "farlig" å skyte med demperen ufullstendig tilskrudd, men anbefalt er det sikkert ikke. Tror jeg hadde kontaktet Jaktfall (dersom det var her gjengejobben ble utført) og spurt hva grunnen er til at gjenger tilpasset Hardy-dempere ikke passer overens med Hausken, dette burde de vite selv om hjemmesiden deres ikke gir uttrykk for det.

 

Jeg har som jeg kan huske ikke hørt at "Hausken-gjenger" ikke passer overens med f.eks. "A-tec-gjenger", hvis gjengene ligger innefor gjeldende toleranse på demper og løp, skulle man teoretisk kunne skru på hvilken som helst demper på hvilket som helst løp så lenge dimensjonen er den samme.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...