Jump to content

Kjøpe linsebeskyttere og annet fra USA (løsning)


Locasto

Recommended Posts

Har tidligere forsøkt å bestille linsebeskyttere fra nettbutikker i USA, men de kan ikke sende fordi dette produktet står på en liste over varer de ikke kan eksportere.(!)

 

Har vært klar over at dette gjalt kikkersikter, kuler o.l, men plastdeksel!!

 

Jeg var i markedet for å kjøpe beskyttelse (høres litt mafia ut!) til 2 kikkertsikter. Her til lands koster det fort 130,- pr. del. Hadde sett meg ut en modell fra Quake, Bushwacker 270. Disse er laget av en fleksibel gummi slik at hver størrelse favner flere siktediametre. 270 står for grader lokket åpnes.(blir liggende flatt oppå kikkerten, ikke i veien for caps o.l.)

 

http://quakeinc.com/Store-View.php?id=456" target="_blank

 

Jeg fant tilslutt en nettbutikk som enten ikke visste om eksportreglene eller gav blaffen i dem:

 

http://www.cliffsgunsmithing.com/index.html" target="_blank

 

Fire deksler kom seg på 177,-NOK, altså under momstaket. Siden var ikke informativ om hvor mye det ble i frakt, men denne fant jeg ut via banktrekk var kr. 95,-

 

Fire fine deksler levert i postkassen for kr. 272,- lar seg høre :D

 

Om Cliff fører samme politikk med eksport av magasiner, kikkerter og andre godsaker fra nettbutikken vites ikke.

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha handlet litt av hvert av våpenrelaterte saker og diverse kniver har jeg kommet til at om en forhandler ikke vil sende pga av lovverket i USA , så er det bare å søke videre til du finner en som sender. Noen har lagd nettsiden slik at de ikke sender noe som har det minste med våpen å gjøre utenlands. Fikk blant annet ikke kjøpe et par hansker av en forhandler når jeg søkte på skyttehansker, men det gikk greit når jeg fant de samme hansken under fritidsprodukter hos samme forhandler.

Link to comment
Share on other sites

Det er rikelig på ebay.com med litt dyr frakt

 

Hvis det ikke er så nøye med merke/kvalitet så finnes det rikelig fra ShenZhen.

 

Det ser ut til at Kina selger stadig mere av de varene

som produseres i Kina til samme pris som på Cheaper Than Dirt.

 

Det er ikke alltid det er billigst fra Kina men de leverer det de har i alle fall.

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...