Jump to content

DUEJAKTA 2014/2015


knutis

Recommended Posts

  • Replies 109
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hos meg virker det som om det har tatt seg opp med duer igjen! Har vært stille en periode, men tok ei økt før jobb i dag.

Valgte en annen plass i dag, da "godplassen" har svikta litt den siste tia. Så mye due men den fløy alt for høyt og kom ikke ned på lokkeduene.

Men da klokka blei så mye at jeg måtte sette kursen mot jobb, gikk jeg forbi "godplassen".... Skjønte fort at det var der jeg burde ha sitti i dag...

Da letta det en flokk duer som var så svær at jeg ikke har sett på makan (se dårlig bilde). Blir nok en ny runde i ettermiddag!!!

 

sickmyeduer_zps493856f5.png

 

-Jonas

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
Dagens lille totimersøkt resulterte i 9 duer + ei kråke. Måtte pakke sammen kl 16, men fra 16 til 1630 kunne fangsten lett vært doblet. Var faktisk helt Texas under nedpakkinga med duer som kom inn fra "overalt", men hadde lovt en litt småirritert nabo å ikke skyte etter kl 16...

Dette var i Bærum, veldig mye duer her for øyeblikket.

 

Var ikke tilfeldigvis i Lommedalen du panga??=)

Link to comment
Share on other sites

ser flokker her i sør-trøndelag enda.

 

Så en flokk på ca 15 duer, der en due var helt hvit untatt enden på halefjærene, som var svart. fra hodet og under hele buken var den hvit.

snakk om en albino kanskje?

 

Brevduer? er ofte en del fargevariasjoner på de.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...