Jump to content

S&M 686 - avtrekk


GSK

Recommended Posts

Jag har en fråga som jag hoppas att mina mer erfarna forumkollegor kan hjälpa mig med. Jag har en S&W 686 som jag köpte ny för ca 5 månader sedan, och den är väl att betrakta som inskjuten (ca. 500 skott). Avtryckaren är i tyngsta laget i DA, och jag har lite lust att mecka själv.

 

Å ena sidan kan man ställa srkuven till main spring (jag vet inte vad alla dessa delar heter på svenska eller norska) och eventuellt fästa den med loctite, men är lite osäker på om detta är att rekommendera.

 

Å andra sidan kan man tydligen byta main spring och det som kallas rebound spring. Jag har varit inne och tittat i mekanismen (med Youtube vid sidan av), och det verkar inte allt för komplicerat men innan jag går lös på detta projekt skulle jag gärna vilja höra era kommentarer, inklusive var man eventuellt kan få tag på ersättningsdelar av bra kvalitet (Wolff?).

 

Jag slänger på en fråga till; jag har hört att om man lättar på avtryckaren så kan man få problem med fabriksammo, och att det lättare tillslaget inte klarar att utlösa laddningen i tändhatten. Något att tänka på här?

 

Jag hoppas att inte detta blev för mycket på en gång, och tackar så mycket på förhand.

Link to comment
Share on other sites

S&M avtrekk :lol: Høres suspekt ut... :wink:

 

Jeg er\var i samme båt som deg med en 3mnd gammel 686 Target Champion med hva som føltes som 12kg DA avtrekk.

 

Jeg kjøpte et Wolf fjærsett fra Børselars med diverse rebound (3) og en enkel main spring. Med original main spring og 14# rebound og en hel tørn ut på skruen til mainspring har jeg et svært mye bedre DA avtrekk enn originalt som også slår av alt jeg hittil har prøvd av fabrikkammo. Loctite er et must da skruen lett skrur seg ut på egenhånd uten...

Skal sies at jeg ikke har testet om SA holder vekten det skal enda. Dette påvirkes mye av rebound fjæren og føles svært lett nå.

 

Jeg kunne sikkert ha lettet avtrekket enda mer, men er viktigere at den smeller hver gang jeg trekker. Jeg har borret et hull i fremkant av skjeftet slik at jeg kan justere denne skruen lett ved behov. Kaller dette en fattigmanns avtrekksjobb og holder lenge til jeg orker begynne å lade selv.

 

Fjærene bytter du enkelt selv ved å se på diverse youtube videoer. Samtidig kan du også sørge for å få oljet innmaten skikkelig. Min var knusktørr...

Link to comment
Share on other sites

Som forrige taler nevner, bytt noen fjærer, koster lite, er lett å gjøre selv, skulle du føle deg fortapt er YouTube din venn. Dersom du ønsker en lettvint avtrekksstopp kan du lime en passelig gummibit på baksiden av avtrekkern. Alternativ til loctite på mainspring skruen er å sette en liten o- ring bak hode på skruen og skru den så langt inn som du får den, dette funka fint med fabrikkammo, men jeg bytte til wolf mainspring da jeg hadde skutt opp kjøpeammoen, der må skruen være i bunn hele tida, ihvertfall på min revolver, setter du inn en forlenget slagstift/tennål kan du kanskje vinne enda noen gram på DA avtrekket. Som nevnt gjør også smøring en god del, da jeg fikk min mod19 hadde den ligget ubrukt i mange år, og mekanismen var knusk tørr, etter en grundig puss og en litt olje føltes det nesten som det var gjort en avtrekksjobb på revolvern.

Ulempen med å lette avtrekket er at SA avtrekket neppe holder, dette løser seg dog med montering av trykkpunktstift eller en gummibit, alternativt kan du sette en strips på hanen som forhindrer spenning av hanen.

Link to comment
Share on other sites

J) ...och eventuellt fästa den med loctite, men är lite osäker på om detta är att rekommendera.

 

For over 20 år siden endte jeg med å feste skruer og bolter

på rullestoler med superlim i gjengene da Loctite ikke hold fast ved hard bruk.

De få gangene jeg måtte skru opp igjen brukte jeg ett bits som passet godt og en elektrisk drill hvor jeg satte "moment" på ett lavt nivå og slo løs til superlimet var slått til pulver. Dette tok gjerne 2-3 minutter.

Jeg regner med at Loctite er godt nok for de fleste.

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...