Jump to content

Blasermontasje


Blaserproff

Recommended Posts

Hei godtfolk :) Trenger litt hjelp fra dere blaserbrukere.

 

Jeg trenger litt hjelp til justering av blasermontasje. Jeg har nå fått ny kikkert med min første "orginalmontasje" Jeg strammet den først med ca likt moment som oppspenneren slik det er beskrevet i manualen, men etter litt på og avmontering av siktet har den slakket av litt.

Når jeg nå skyver på plass hendlene kjenner jeg motstand men litt mindre en den var da jeg akkurat hadde justert montasjen.

 

Burde jeg få strammet montasjen min ? Eller er den pålitetlig når den sitter fast og jeg kjenner moderat motstand når jeg knepper den på? Jeg er livredd for at den skal være for slakk og gi treffpunktendring ved på og av montering. Er det slik at montasjen sliter seg litt til i begynnelsen? :roll:

Link to comment
Share on other sites

ikke bekymre deg unødvendig. Du skal kunne operere disse med tommelen. Overdreven makt/stramming er meningsløs,- Se på dimensjoneringen på disse ørsmå delene!

Dette er finmekanikk- ikke noe for oss sleggemekanikere.

 

I går fant jeg en løsning som var ny for meg, og som jeg vil dele med andre Blasereiere:

https://www.jakt.se/kikare-kikarsikten/tillbehor-kikarsikten/apel-blaser-montage-fixed.html

 

Prisen er jeg usikker om er for èn eller to, uansett så er dette en bunnsolid løsning for skeptikeren som bruker ett løp med en kikkert.

Link to comment
Share on other sites

Okai, bra det ikke bare er meg. Takk for tipset toaal, dette såg ut som en god løsning.

 

Jeg skal ihvertfall teste på skytebana å ta av og på siktet et par ganger, kanskje det hjelper på "skrekken". Er det noen her som faktisk har erfaring med treffpunktendring på grunn av for slakk montasje ?

Link to comment
Share on other sites

Prisen er jeg usikker om er for èn eller to, uansett så er dette en bunnsolid løsning for skeptikeren som bruker ett løp med en kikkert.
I anonsen står det at:

 

Priset inkluderar bakre och främre klack samt ett par ringar.

 

Ikke sikkert at det er så gal pris hvis en ikke skal ta den av og på ofte.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...