Jump to content

kruttsilo


sselg 1971

Recommended Posts

er det noen her som har noe erfaring med dette kruttmålet. etter reklamen ser dette bra ut.HARRELL - HARRELL CLASSIC CULVER POWDER MEASURE. har en rcbs chargemaster 1500 som jeg synes er bra. ladder en del til DFS bruk og synes det går litt seint med den. jeg ønsker noe som gir nøye ladninger. eller er det noen som har noe annet å anbefale?

Link to comment
Share on other sites

Joda, røret funker fint for presisjonen sin del, men til mindre man lager matehullet til senere går det.

Omprogrammeringen med parametrene rask til medium, og medium til trickle fart for vekt området du bruker er hvor du tjener inn tida. Men går utover presisjonen når du går lavt nok.

 

Harrels målet er bra nøyaktig, men er avhengig av teknikk og hvilke typer krutt du bruker.

 

Har du ei god digital vekt, en Omega powder trickle og et kruttmål satt til 0,5-0,3 grain under vekta du vil ha. og bruker kruttdrypperen til finjustering vil du kunne få bedre presisjon, ingen overfyllinger og spare noen sekunder.

 

Selv bruker eg to stk Chargemaster maskiner handlet fra USA til samme pris som eg får en til i Norge..

Omprogrammert med messing innstikk kjøpt i England.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...