Jump to content

Kjøpt Tracker


OIH

Recommended Posts

Bestilte til England. Ble litt vrient med flyselskapet til svoger, så jeg fikk stokk, kikkert og manual først. Resten kommer i posten. Jeg visste at Ryanair hadde no-gun-policy, men Norwegian sa det måtte sendes som spesialbagasje.

 

EØS-reglene er mer liberale, men flyselskapene kan ha sine egne regler:

http://www.osl.no/osl/bagasjeoginnsjekking/10_Bagasje

 

Kostet 40£ å sende med posten, så nå håper jeg det kommer snart. Stokken var fin, eneste synlige var 2 hull der tidligere eier hadde skrudd fast en picatinnyskinne for lysmontasje, antar han har drevet litt smågnagerjakt. Får se hva jeg får til; stokken er av bøk, og beiset, så hvis jeg fjerner lakk, så blir det mye jobb. Særlig siden man får kjøpt ny stokk for rundt 40£, 50£ for valnøtt og litt mer for valnøtt med nettskjæring.

 

Regner med å plukke den i biter for å se hvor bra den mekaniske biten er. Skal ikke hot-roddes, trenger ikke økt hastighet, men vil ha den presis og med så lite "twang"(korrekt term?) som mulig.

 

Kjedelig post uten bilder, men skal legge ut noen når pakken kommer. Fikk med et enkelt kikkertsikte også. Hvis det tar av, så vil jeg ha et sånt med digert parallaksejusteringshjul på siden ;)

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Liten SNAFU, PARCELFORCE.co.uk sendte luftrifla mi i retur:

 

Dear XXXX

 

I'm really sorry that you have not received your parcel.

 

I'm afraid I can only confirm your parcel was returned to sender due to the item unsafe to fly, not acceptable in our network.

 

Due to this we are unable to assist further and would advise you to contact the sender who can make the necessary arrangements for you to receive the parcel.

 

If you need help with anything else please reply to this email or if you would prefer to speak to one of our advisors please call 03448 00 44 66. Calls are charged at national rates.

XXXX XXXX - Email Team

Nå prøver svoger å finne en annen løsning. TNT Express er en kandidat. Den som lever får se...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Fått børsa. Dvs resten av den. Skrudd den sammen og fikk skutt 2 (to!) skudd. Blåneringen var svært fin. Ladetappen gikk skikkelig trangt. Noen har montert et reimfeste på pipa. Man har tapet rundt pipa med eltape og skrudd fast et reimfeste på ring utenpå. Tanken var vel å spare blåneringen, men mistenker at det vil være misfarving under tapen... Av skal det ihvertfall.

 

Mekanismen er festet med 2 stk rustfrie skruer med unbrakohode. De er fint tilpasset, men jeg tror jeg bestiller originalskruer med stjerne. Har funnet et engelsk nettsted som har gamle Webleydeler.

 

Mekanismen er såpass fin at det er fristende å bestille en valnøttstokk, men det

 

Kikkertsiktet sto ikke helt i stil, og istedenfor eventuelt en sirkel rundt trådkorset, så var det et kvadrat, stilt som ruter i en kortstokk. Sånn omtrent:

outlined_diamond_playing_card_symbol, men alså et trådkors ut gjennom spissene...

 

Skal legge ut bilde i kveld hvis jeg rekker det.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Fjernet reimfestet på løpet, og heldigvis var blåneringa intakt under tapen. Er 2 hull i stokken foran (forrige eier hadde en picatinnybit der for avtagbar lykt - rottejeger...). Regner med å sett et reimfeste i ett av dem. Snoker også etter en bedre kikkert, men må bare melde at Tracker'n får litt stemoderlig behandling for tiden. Noen har strippet gjengene på mekanismen en gang, og gjenget dem om til metrisk M4 (tror jeg), bestilte nye originalskruer, men disse tok ikke i gjengene. Litt nedtur, men jeg får skaffe meg noen pene blå med stjernespor, eventuelt rett spor. Husker ikke hva originalen var, men tror det er kryss.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Montert Hawke 3-9x40 i Hawke 1-piece mount. Siktet skal tåle fjærluftgevær, og har justerbar parallakse fra 15 fot til uendelig. Det dekker mitt behov med god margin. Kikkerten virker klar og fin også, og noe helt annet enn Simmonskikkerten som satt på tidligere:

normal_TrackerHawke3-9x40.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...