Jump to content

Langhold Molde & omegn


Stabbis

Recommended Posts

Er ny skytter i rundt Molde distriktet, så jeg er ikke helt oppdatert på hvilke baner i nærområdet som har baner over 300m.

Noen som kan hjelpe meg der, og kan banene brukes når jeg vil eller er det kun spesielle tider det er lov å bruke den?

Link to comment
Share on other sites

Har tidligere vært fri bruk av banen for medlemmer av Aureosen skytterlag.

Så dumpet et skriv i postkassa fra styret i våres, om at det nå blir satt opp bom, pga. materielle skader og diverse rot.

 

De planlegger å ha jegertrening onsdager 18.30-20.30 og søndager 13.00-15.00 juni-sept

Sept-juni bare søndag. Ikke medlemmer må betale avgift kr50 pr.gang

 

Langholdskytinga tror jeg det er slutt på.

Link to comment
Share on other sites

Ikke så langt fra Hollingen til Aureosen :wink:

 

viewtopic.php?f=43&t=60337

 

Hvordan det er med aktivitet aner jeg ikke. Jeg skyter på privat bane ca 30 min unna deg.

 

 

Privat bane som kan leies til ut til meg, eller er det bare for kjente? Hvilke distanser er det på banen?

Link to comment
Share on other sites

Har tidligere vært fri bruk av banen for medlemmer av Aureosen skytterlag.

Så dumpet et skriv i postkassa fra styret i våres, om at det nå blir satt opp bom, pga. materielle skader og diverse rot.

 

De planlegger å ha jegertrening onsdager 18.30-20.30 og søndager 13.00-15.00 juni-sept

Sept-juni bare søndag. Ikke medlemmer må betale avgift kr50 pr.gang

 

Langholdskytinga tror jeg det er slutt på.

 

Så det er slutt på fri bruk og langholdsskyting? -dette passer meg dårlig :(

Hvilke distanser er det på banen da?

 

Er Aureosen benkskytterlag oppløst, eller har de noen aktiviteter enda?

Link to comment
Share on other sites

 

 

Privat bane som kan leies til ut til meg, eller er det bare for kjente? Hvilke distanser er det på banen?

 

Hei.

 

Det er jo ingen "bane", men det foregår skyting på privat grunn.. p.d.d har jeg muligheter 0-500m på papp og 400-700m på stål.

 

Det blir minst mulig skyting der nå, bare nødvendig verifisering av jaktammo. Årsaken er at det har blitt lagt en "stikk ut" post til området og antall turgåere som forviller seg i feil retning er mange.. :roll:

 

Rundt nov-des skal jeg flytte gongene og lage nye stativ lengre inn i denne dalen slik at jeg kommer unna turgåere. Der blir det muligheter forbi 1km.

 

Hva er det du skyter med da? :)

Link to comment
Share on other sites

Ja, det skal være slutt på fri bruk og langholdskyting, slik jeg forstod det..

Var vist noen skytebaneinstruktører som skulle utdannes og sånn der.. Når, hvem og hvor fikk jeg ikke med meg.

Ta kontakt med skytterlaget, de vet mer.

 

Hvordan det går med benkskyttergjengen er jeg ikke sikker på.

 

Max hold på banen blir vel da 300m om jeg ikke husker feil. Etter dette begynner stigningen oppover fjellet, og etter det jeg forstod var det ikke ønskelig med skyting der.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 2 months later...
  • 8 years later...

Hei ser det er ein eldre tråd, men hvorfor starte en ny.... Bor på Gossen og er interesert i å prøv på langholdskyting, spørsmålet da er det noen plasser i området det er mulig å sende avgårde noen skudd på hold over 100 meter og gjerne over 500...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...