Jump to content

WingCam viltkamera, styr unna!


asterix

Recommended Posts

Høsten 2012 takket mitt Bushnell viltkamera for seg, det siste bildet var av en kukløv rett før kua tråkka det i stykker. Det hadde gitt meg veldig mange gode bilder i sin levetid. :wink: Utpå vinteren fant jeg ut at jeg måtte ha et nytt kamera, og kjøpe selvfølgelig ” Best i test” WingCam! Nytt kamera kom i posten, bruksanvisning ble lest og kamera programmert og satt opp. Sporsnø og fine greier, men så å si ikke bilder. Om hjorten var en til to meter fra kameraet kunne en være heldig å få bilder- og av tunga om hjorten sleikte på kameraet- ellers lite. Men ett og annet bilde ble det. Byttet til flere typer minnekort, resatte, video, H,M,L- følsomhet , nye batteri osv,osv. Ved å fjerne batteriene fikk en resatt kameraet slik at det tok bilder en dag eller to- men kun på korte avstander. :?

 

Sommeren kom, og med Bushnellkameraets skjebne friskt i minne ble kameraet montert en god meter utenom gjerde. Da jeg kom tilbake fra jobb talte jeg 17 ungdyr på den lille inngjereda enga der kameraet var plassert og regnet nok med at her var 2GB oppfylt rimelig kjapt. Nei da, et par bilder av bonden som fikset gjerde- og en fem seks bilder av kyr var alt, selv om gresset var snauspist helt inn til gjerdet.

Utpå høsten prøvde jeg gjentatte ganger å kontakte leverandør på telefon, og fikk etter utallige telefoner kontakt og returlapp. Sendte inn kameraet med behørlig beskrivelse av problemet. Etter en god måned begynte jeg å etterlyse nytt kamera, men tyst som i graven. Flere telefoner og mailer senere dukker det gamle kameraet opp i posten- testet og funnet i orden. Noen telefoner senere får jeg tak i ”eksperten” i butikken, og han forteller at de har prøv kameraet både i butikken, hjemme og i garasjen -og det er i orden. :forvirra:

 

Vinter og sporsnø igjen, og det samme gjentar seg, er dyret lengere enn en til to meter fra kameraet, tar det ikke bilder. En masse mailer som ikke blir besvart, og mange ringerunder senere får jeg tak i saksbehandleren. Da jeg prøver å forklare det egentlige problemet slenger han på røret.

Men ny returlapp dukker opp i mai -og kameraet sendes i retur. Beskriver problemene inngående, og skriver at jeg vil ha nytt kamera da det ikke lønner seg å reparere billig kinesisk elektronikk, osv,osv. Etter en uke etterlyser jeg nytt kamera på mail, og dagen etter dukker samme kameraet opp i posten. Har testet det i butikk og på parkeringsplass- ingen feil med kameraet. :forvirra:

 

Jeg ringer butikken- og får merkelig nok svar! Det blir en kort samtale der saksbehandleren slenger på røret før jeg får forklart en verdens ting. Jeg setter meg så ned å skriver en mail til forbrukerombudet og spør de om råd i saken- og sender en kopi til butikken som selger dritten.

Da ble det reaksjon gitt- de leser tydeligvis mail likevel- i følge loggen er min klage videresendt innad i firmaet etter ett minutt- og jeg får svar 11 minutter senere der jeg blir beskyldt for nærmest å ha trakasert deres ansatte osv,osv.( med kopi til forbrukerombudet)

Svaret fra forbrukerombudet er at jeg må gå til sivilt søksmål mot firmaet( og hven gjør det for knappe to tusenlapper?) Jeg har, dessverre i ettertid, lest litt av hvert om dette firmaet her på Kammeret. Jeg nevner derfor ikke firmaet ved navn- og håper at tråden kan holdes på et seriøst nivå. Men er interessert i om flere har hatt problemer med reklamasjoner og ikke minst WingCam! Jeg har tidligere bare hatt gode erfaringer med firmaet, men har først nå hatt behov for reklamasjon. Å handle- å betale går greit- å reklamere er ikke fullt så populært. En ting er sikkert, jeg kommer aldri til å handle fra det firmaet mere. :(

Link to comment
Share on other sites

Er vel ikke så mange som selger Wingcam? :D Jeg har samme kamera og har tydeligvis vært heldig med mitt. Det tar meget bra bilder! Jeg har av andre grunner forsøkt å ringe firmaet jeg bestemt mener du snakker om uten å oppnå kontakt, så der er de dårlige.

Link to comment
Share on other sites

Du har et poeng, og så lenge du har fått ett kamera som virker og slipper å reklamere, er jo alt greit. Det merkelige er jo at de ikke sender ett nytt kamera og hiver det defekte i søpla med en gang. Første gangen jeg fikk tak i de i telefonen, svarte en hyggelig kar der nede at de hadde en hel pall med kameraer. Nå har de har jo brukt mere i porto på å sende kameraet frem og tilbake fire ganger, enn et nytt kinakamera koster i innkjøp. I tillegg risikerer de å få det i retur - enda en gang. Jeg fant blant annet denne tråden i ettertid:http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=46&t=78990 Jeg er tydelig vis ikke den eneste som har hatt dette problemet med WingCam- og det burde derfor ikke være ukjent for leverandøren heller.

Hadde jeg lest denne og andre tråder her inne som omhandler dette firmaet før jeg handlet kamera, hadde jeg nok handlet hos et annet firma :trist:

Link to comment
Share on other sites

Har kjøpt wincam derifra å det funker knall, kjøpte også en lyddemper der en gang som ikke ville gå, ringe å fikk besjed om å sende den inn, det gjore jeg å gikk ca 1 mnd så ringte de å sa at den hva skjeiv! Så da ble ny atec carbon 02 sendt i posten. Det er tydelig vis forskjellige synspunkter på det firma men jeg er fornøyd bare de tar telefon til slutt:lol:

 

sendt frå mobilen!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...