Jump to content

Leica ERI 3-12x50 til villsvinjakt


Bushviper

Recommended Posts

Hei, jeg skal ha optikk til R8 villsvinløpet mitt i kaliber 9,3x62. Kan få kjøpt Leica Eri 3-12x50 relativt rimelig (30% under utsalgsprisen i butikk) Er opptatt av og ha en kikkert som gir godt lys under skumring og kveld, er dette da et godt valg? Hvilken Zeiss modell ville være i samme gate og til sammenligning?

 

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Leica er vanligvis et sikkert valg, men kanskje burde du finne deg et sikte med 56 objektiv. Det er det nesten ultimate til skumrings- og nattejakt.

 

Sent fra min GT-I9105P via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

En jaktkompis har maken på sin 300 H&H og han er ihvertfall svært fornøyd.

Ikke det ultimate nattsikte, men det gjør absolutt nytta.

Vi sammenlignet det med mitt 2,5-10x50 Zeiss Victory uten lys (retikkel #4), og i en "mørkesituasjon" på jakt ville nok Leica ERI hatt fordelen.

 

Har et Leica ER 2,5-10x42 med retikkel #1 på elgrifla og etter min erfaring leverer Leica som vanlig topp kvalitet når det gjelder optikk.

"Nattsiktet" mitt er et Zeiss Victory 3-12x56 med retikkel #40 og det er nok en divisjon opp, men jeg tror nok at jeg ville jaktet godt og lenge i dårlig lys med et Leica ERI 3-12x50.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...