Jump to content

Petter Smart løsninger på laderommet


ryu82

Recommended Posts

20140607_102130_zpse5f5e767.jpg

Det å ta ut locator pin på ladepressa er et slit med store klumpete fingre . Og med nebbtang er det fort gjort å miste de små jæ....

Tenkte jeg skulle dele en Petter Halvsmart løsning jeg kom på i går til min Dillon SD presse. En dråpe superlim på locator pin hode og feste en liten skive på og vips ,så er pinsa magnetiske. Og et hjemme mekk magnet verktøy til å løfte ut og sette på plass pin.

Andre som har lure løsninger å dele?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Formulerte meg kanskje litt feil. Føler jeg har en god nok løsning på pin problemet, men lurte på om andre hadde lure patenter på laderommet eller modifikasjoner på presse å dele. Som gjør ting lettere.

Å se kruttet bedre i hylsa når den er i pressa feks ( dillon square deal ) Jeg har prøvd med et lite inspeksjonsspeil og lys. Men får ikke riktig vinkel uten at det står i veien.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte ett par led lister av denne selgeren på ebay.

http://www.ebay.com/itm/Scalextric-LED-Strip-Lights-Kit-PP3-Holder-Switch-Prewired-All-Colours-Lengths-/251402488633?pt=UK_Toys_Games_Scalextrics_Slot_Cars_ET&var=&hash=item3a88c18b39

 

LED stripen har dobbeltsidig teip på baksiden. Er bare å lime den fast inne i rammen på ladepressa. Gir godt lys ned i hylsene.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Lee trimmer m/pilot (den uten trekule) fester jeg i skrustikka. Da har jeg en hånd til drillen med hylseholder og en til å sette inn/ta ut hylser samt å manipulere gradeverktøyet. Bruker vell 10-20 sek per hylse fra isboksen til drill og trimming, grading og opp i ny boks. Enkelt og så billig som det går an hva hylsetrimming angår.

Link to comment
Share on other sites

Led list var et godt tips :) Har en klumpete led lyskaster stående ved siden av pressa nå. Tenkte jeg skulle eksprimentere litt med plast speil : http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-t ... art-33710/ siden jeg ikke klarer å se etter krutt uten å bøye meg frem hver gang. Så slipper jeg å sitte å gynge fram og tilbake for hver hylse. (Ja jeg er nybegynner og liker å se om alt ser riktig ut hele veien)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...