Jump to content

Systemrifle- Strasser eller Blaser ? Evt andre


jegerbrinchen

Recommended Posts

Hei, da har jeg vurdert å gå til innkjøp av systemrifle, så lurte på om noen kammervenner her som vil dele noen gode / dårlige erfaringer med f.eks Blaser R93 og Strasser 05 ? Andre systemvåpenforslag tar jeg gjerne imot, men vil bare høre noen erfaringer av andre eiere av systemvåpen :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte billigblaser(r93 prof), og jeg er STORfornøyd med det systemet. Kort og hendig, og veldig god presisjon i 6,5 pipa. Kjøpte nytt 223 løp som jeg var og skøyt inn igår. Bruker samme kikkert og demper på begge pipene, bruker ca 2min å skifte kaliber. 3knepp ned på 223 i forhold til 6,5, ready to go. Blaser er konge :mrgreen:

 

Har sett på Strasser i butikken her mange ganger. Den som er der har stått nå i ca 2 år, tror det mest er pga pris. Sikkert en god rifle, med mange finesser, men jeg fikk ikke godfølelsen. Når den samtidig har låsekasse som gjør den lengre og montasjen er på låskassen, føler jeg meg tryggere på blaser sin løsning. Fordelen med Strasser er at det er ei rifle ikke så mange har, om det har betydning for deg :wink:

Link to comment
Share on other sites

Produseres Strasser overhodet lengre? Har fomlet med en i en butikk,- skjønte ikke en dritt....

Montasjene er enda dyrere en Blaser/Mauser, stokken ser ut til å ha blitt til av seg selv. Det er meget mulig at den var spent opp feil når de freste prototypen, det vet jeg ikke, men noe er iallfall helt borti natten feil ettet min mening. Løpsbyttesystemet var greit.

 

Jeg har en Blaser selv. Den har aldri imponert meg. Var jeg deg ville jeg sett på S&L.

Link to comment
Share on other sites

@toaal Hva er evt problemet med Blaser? Jeg er i markedet for systemrifle, og vil ha enkelt løpsbytte, uten de store treffpunkt forandringene ved av/på med samme løp. Men viktigst er at første skuddet med kaldt løp treffer likt med nr 2 og 3 på hold over 200m.

 

Sent fra min GT-N8010 via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder Blaser så har jeg hatt R93 og har R8. Hva du skal ha er kun snakk om personlige preferanser :wink: .Så til det som jeg synes snakker til Blasers fordel. Rifla holder null treffpunktavik etter demontering, Den ER presis. Det vil si at det blir lite stress med vedlikehold gjennom jaktåret da du kan demontere, pusse, sette sammen igjen, sette på kikkert e.l og så gå på jakt igjen uten å tenke på at treffpunktet kanskje ikke er det samme. Om blaser er alene om dette kan nok diskuteres,men mine kamerater med Sauer og S&L gjør ikke dette.

Link to comment
Share on other sites

@toaal Hva er evt problemet med Blaser? Jeg er i markedet for systemrifle, og vil ha enkelt løpsbytte, uten de store treffpunkt forandringene ved av/på med samme løp. Men viktigst er at første skuddet med kaldt løp treffer likt med nr 2 og 3 på hold over 200m.

 

Sent fra min GT-N8010 via Tapatalk

 

Alt dette klarer Blaser. For min del handler det om personlige preferanser rundt avtrekk og hodeplassering.

Når det er sagt så har jeg byttet avtrekk(Bix N'Andy), kolbekappe (trengte lengre LOP) og nå er justerbar kolbe på plass. Det kommer seg nå....... :lol:

 

Selve billig-Blaseren er jeg fornøyd med som konsept. Den bare passer ikke meg :evil:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan på det varmeste anbefale Blaser som systembørse. Flere og flere jeg jakter med, bytter ut børsene sine til Blaser. Om du velger R93 eller R8 er en smaksak. Men for min del ble det R8 success pga. Grepet og løst magasin.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...