Jump to content

Hvem forhandler Tally-montasjer i Norge?


seawolf

Recommended Posts

Var på skytebanen i kveld og skjøt prøven med min Kimber Montana.

Resultatet på reinskiva var slettes ikke bra selv om alle fem var innafor sirkelen.

Det viste seg at ene skruen (nederste) på bakre ring var gått av.

Den hadde røket rett av under skruehodet, og siktet hang bare i forreste ringen.

 

Montasjen er kjøpt fra Eurooptic i USA, men forhåpentligvis er det noen i Norge som forhandler Talley?

Link to comment
Share on other sites

Fikk brudd i skruer på min SS montasje fra Tally.

Kjøpte fra en underleverandør i USA.

Sende de en mail om skruene, de sendte den til fabrikken og vips kom en komplett skruepakke over dammen. Uten kostnad.

Har mistanke om at de er veldig "sprøe" de SS skruene de bruker, røk av for et godt ord. Lock tite anbefales, var etterstrammingsbehov som forårsaket.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke hørt noe mer fra Talley så langt, men snakket med Midway i går.

De hevdet at det ikke var mulig å skaffe skruer, så eneste løsningen er å kjøpe et nytt sett ringer...sa han :?

Litt for jævlig at en eventuellt må kjøpe et komplett sett med to ringer til over en tusing fordi en skrue til noen kroner er brukket.

 

Valgte Talley på mine to Kimber-rifler basert på uhemmet skryt på bla Accuratereloading.

Det jeg imidlertid har oppdaget er at når jeg trekker til toppringen så er ikke sporene i bunnen paralelle.

Samme når jeg setter ringen på basen og trekker til bunnskruen, så er gapet i toppen heller ikke paralellt.

Om dette er tilsiktet vet jeg ikke, men det virker noe søkt da basene er paralelle.

Kan det være at jeg har fått feil ringer og at når jeg trekker til kommer skruene i spenn og forårsaker brudd?

 

brokenscrew2002_zps2e0d2925.jpg

 

talley002_zps6296e85f.jpg

 

talleyrings002_zpsc1debf5d.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det var denne mann som ordnet opp for meg:

 

Marshall Talbott hos

http://www.talleyscoperings.com/

 

Han kom også med dette (mente vel jeg var for sterk i klipa) :

 

6. Torque recommendations: For the lightweight alloy mounts: 20-25 in-lb for the base, 17 in-lb for the rings. Steel: bases 20-25 in-lb. Fixed rings, bottom screw 35 in-lb, top screw 17-24 in-lb. Detachable rings: large bottom screw 35 in-lb, small bottom screws 30 in-lb, top screws 17-24 in-lb. As far as loc tite goes, we don’t really recommend its use, but if you like it then we recommend the non-permanent blue loc tite.

Link to comment
Share on other sites

Mottok skruer fra Talley i dag "free of charge", siktet er montert tilbake på rifla og alt ser ok ut.

 

Paradokset er at Midway (som forhandler) hevder at det ikke kan skaffes reserve/ekstra skruer, men at en må kjøpe nytt ringsett, mens fabrikanten sender gratis skruer fra USA.

 

Dette er andre gangen i min jegerliv at kikkertmontasje svikter (første gangen var en aluminium Sweedemount på en ZKK 602 i 375 H&H).

Håper det blir med disse to opplevelsene.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Ja ja....da skulle det byttes sikte på ei rifle, og atter en gang dro jeg av bunnskruen på Talley montasjen.

Den ryker rett under skruehodet på øverste gjengen, og det uten at det er brukt nevneverdig kraft :?

Heldigvis hadde jeg en i reserve siden forrige "havari", men dette er for dårlig!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...