Jump to content

Problem ved bytte av fjør sauer 202


jerognal

Recommended Posts

Har demontert tennstempel for å bytte fjør. (Har begynt å klikke).

Demonteringen gikk jo voldsomt fort hehe.... :mrgreen:

Men prøver å sette tennstempel tilbake i "holderen" (del 102 på tegning) http://landro.no/produkter/v_pendeler/d ... 0.Save.img,

men ikke faen om tennstempel vil inn. (prøver uten fjør, da ny fjør er på vei i posten.)

Er det bare rå makt eller hur? Redd for å ødelegge noe her.... Er det meningen at tennstempel skal gå så jævla tregt inn her at en må bruke skrustikka for å få det inn?

Link to comment
Share on other sites

Joda skifte komplett tennstempel er jo det enkleste. Men tenkte at fjøra skulle holde.... Gnitalus som jeg er.... :mrgreen:

Måtte skru tennstempel endel for å få det ut av huset. Så det satt nok litt på vei ut og.

men ser at det blir nok et helvete å få det på plass igjen ja...

 

Ser at klikken jeg hadde i dag ikke kan skyldes fjøra. Anslaget er mer enn godt nok, så da har jeg fått min første klikk som skyldes Federal-hetter.

 

Nå har vel ikke børsa mi gått mer en 2500 skudd. Skal vel ikke være utslitt så fort....

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte min 202 brukt,så jeg byttet for å være sikker.

På banesaueren har jeg byttet 3 ganger,men så nærmer den seg 40.000 skudd også.Med 2500 skudd er du nok trygg litt til.

Siden jeg alltid har byttet komplett har jeg ingen gode tips,men om den lett lot seg demontere kan jeg ikke tro annet en at den lett skal kunne monteres også.

 

Jeg startet med lading i 1991 og med unntak av 1 pk remington hetter har jeg kun brukt federal hetter av type 205,210 og 215.Totalt tror jeg det nærmer seg 50.000 riflepatroner og når jeg tenker etter har jeg ikke hatt en eneste klikk,ganske utrolig egentlig.Får håpe klikken du fikk var et engangstilfelle og at federal ikke får laget partier med dårlige hetter slik flere andre har gjort.

Link to comment
Share on other sites

Da var ny fjør ankommet. Lynkjapp levering av Landrø og forfærdelig dyrt.... :shock: 38,- inkl. frakt ... :mrgreen: Klappe-klappe for Landrø.

 

Montering gikk som en drøm. Brukte en tomhylse og tredde innpå tennstiften foran. Borret et lite hull i sløydbenken til Junior til mothold på hodet som tennstiften skal inn i. Presset på med handemakt og: KLIKK der satt den. Det viste seg at det laget slik at tennstiften holdes fast i spenn. Genialt! Så var det bare å dytte sperren på plass så satt det som det skulle.

 

Nye fjæren var forresten 1 cm lengre enn den gamle, så tydelig at jeg har hatt en slapp fjør ja.... Nå er det forhåpentligvis slutt på klikkene. 8)

(Det hører med til historien at jeg og kjøpte børsa "pent brukt"..... hehe men er jo ingen garanti på hvordan børsa er lagret. Kan jo ha vært lagret i skapet med tennålen spent ).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...