Jump to content

Jakthjelp til høsten!


Berdal

Recommended Posts

Sitter på en god del hjortejakt i Snillfjord i Sør-Trøndelag. Rundt 22-23 dyr tilsammen.. Har ikke vært noe stort problem før om åra, men når naboen setter inn støtet og blir far til høsten er det mulig dette blir i meste laget å ta alene! Nå skal jeg ikke si med sikkerhet at det blir så jeg trenger å "leie inn" hjelp, men legger ut for å høre om det er noe interesse.

 

 

Å leie ut jakta er ikke et alternativ, så er mest på utkikk etter folk som muligens har tid noen helger til høsten i tidsrommet Okt-Des. Er ikke veldig flatt terreng så en viss fysisk form er en selvfølge :) Driver for det meste på med snikjakt og tildels litt måneskinns- og støljakt.

Link to comment
Share on other sites

Er absolutt ingen mangel på hjort når det begynner og nærme seg oktober og høy brunst, men som jeg har skrevet til alle som har tatt kontakt til nå så er jeg på utkikk etter en jeger som er moden nok til å la de største bukkene gå! Er midt inn i et langvarig kultiveringsprosjekt, så er du en av oss som ikke bryr seg all verden om forskjellen på en spissbukk og en fin 8-tagger er du i målgruppen!

 

Det vil bli mange sjanser på alt i fra kalver og sikkert også på en og annen 12-14-tagger, men jeg leter etter en av de få som klarer den utfordringen det er å holde igjen skuddet når 14-taggeren står med breisida til på 50 meter! Som sikkert noen her vet kan det klø noe jævlig i avtrekksfingern hvis man møter på en av disse tidlig i jakta :)

 

Ikke vær redd for å ta kontakt!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...