Jump to content

2stk 357??


BigBore

Recommended Posts

Er det noen vits i å sende søknaden på en 357 til mag1 når min feltrevolver (PPC1500) er i 357? Den har 6’’ løp og jeg ønsker lengre løp i mag1. Dessuten har klubben krysset av på sin ‘’uttalelse i fra klubben skjema’’, at jeg har våpen til den våpengrenen i fra før. (dette må de vel teoretisk gjøre)

Skal også søke spesialrevolver i 38/357, som jeg ikke har i fra før. (her har klubben krysset av for at jeg ikke har våpen til denne gren) Kan jeg få dette godkjent i 357? Ønsker meg en 686, 19 el 66 med 2,5’’. Eller finnes det alternativer i 38 med 6 hull i tønna? Skal også brukes til 2,75’’ i PPC.

Link to comment
Share on other sites

Kaliber spiller ingen rolle. Det som er avgjørende er behov og bruksområde.

8" 357 revolver til mag1 når du har en 6" som kan brukes får du sannsynligvis bare innvilget om du har nok aktivitet til reservevåpen.

2,5" revolver skal være uproblematisk siden 6" ikke går i spesialrevolverkassa.

Link to comment
Share on other sites

Har bare en start i mag1 enda og ikke 10 i feltrevolver. Så da blir det vel vanskelig. Men det er jo tungvindt da.. Om jeg selger 6'' (som jeg egentlig bare skyter 38 i) og kjøper en tillsvarende i 38 så kan jeg få godkjent en 8" 357..... :evil:

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener jo selvfølgelig at jeg har behov for en til da 6" er for kort.... :mrgreen:

 

Ja men da skriver du det i din søknad. Og nevner fordelene med en lang pipe og eventuelt at du prioriterer SA og så tungt våpen som mulig da det er gode skytetider og kun skyting med støttehånd i M1. En slik revolver blir for tung og ubrukelig i revolverfelt der det er kortere tider og enhåndsskyting :wink:

Plutselig så har man et behov :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...