Jump to content

CZ527 vs Remington seven


porkpicker

Recommended Posts

Har pr i dag en Cz527, opphoret med harris tofot, 3-12x56 kikkert, sonic35 demper. Stokkken er CZ syntetisk... Kaliberet er .223, og den er vel kanskje to år gammel..Men jeg sikler litt på en Seven Predator i samme kaliber. Har falt litt for fluting og camo. Men er det vits i å vurdere et bytte vidre mot et utbytte? Er det noen her som har hatt begge? Skal brukes ti det meste som kan skytes i dette kaliberet..

Link to comment
Share on other sites

Er absolutt fornøyd.. Men sliter litt med irriterende " må ha" tanker nå og da.. Den har 1:12twist, og samler pent oryx 62grs. Bruker 52 vmax, berger varmint 50 og ferdig rulla RWS softpoint mest disse samler alle innafor 35mm på 120metern med meg bak spakene. Er ingen mesterskytter.. Den liker ikke Federal american eagle, fungerer da som hagle.. Eneste jeg kan si negativt er at plaststokken er bløt og billig av utførelse.. Gjør jobben helt fint, men fornuft og følser er motstridende om dagen. Plukka den siste reven med frontalskudd på 140 meter med vmax, så det er ikke presisjon jeg klager på..

Er jeg helt utafor når jeg grubler på camo og fluting mener du?

Link to comment
Share on other sites

Remingtonen har vel også 1:12 twist, mener jeg å ha lest. Tror jammen jeg ville beholdt 527'en. Det er jo også en mer dedikert småviltrifle, med låskasse og sluttstykke som passer til kaliberet. Rem'en har vel bare kort kasse?

 

Men bevares... Det var det må "må-ha-følelsen" da. Den er skummel...

Link to comment
Share on other sites

Var i utgangspunktet den snekre kassa jeg ville ha CZ'n for. Bruker mest 55grs og nedover, så twisten er ikke det største temaet.. Etter hva jeg har lest meg til er seven kassa korta noe ned , samt slanket litt. Det er vel greit da? Før jeg titta på CZ'n var jeg innpå en Howa lightweight, og da tenkte jeg ikke mye over den ekstra lengden på kassa, og tro at jeg kunne ha svelget Seven sin kasse når den har fluta pipe og ser frekk ut. Har lagt ut en føler på byttemarkedet her inne, og er redd jeg kunne endt med en eller annen deal på en Remmy..

Har lest at enkelte har slitt med presisjon på sin Remmy7, er dette enkelte eller bare prePredator utgaven?

Link to comment
Share on other sites

Hold deg til CZen du. Rem 7 er en 700 bare litt kortere. nøyaktig like feit som 700.

 

Presisjon i Rem piper varierer samme hvilken modell du velger. Det gjør den i alle andre våpen også.

 

Kjøp deg gjerne en Rem 7. men da med større hull i.

Link to comment
Share on other sites

Meiner det samme som en oppforbi her hold deg til cz en du. Er kanskje litt partisk selv da eg og har cz ei 550. Skal ikkje nekta for at eg og har sett på andre børser. Men husk dette her: graset er alltid grønnare på andre sida og begynner du først og byta så kan du fortsetta slik resten av livet pga at det kjem alltid nye gevær, kikkertsikter samt dempere i handelen. Det kalles på svenskt børsbytarsjukan. (eller omtrent noe sånt)

Link to comment
Share on other sites

He he, joda jeg har samme problem når det gjelder biler også.. Har passert 300 biler i mitt eie. Noen ganger er gresset grønnere, andre ganger brunsvidd.. Men det er jo artig å prøve litt forskjellig. Har lagt ut en tråd etter annen stokk her på kammeret også, titta litt på Boyds lightweight tommelhull. Er jo mulig byttelysta lungner seg om jeg gjør det først.. Noen som evt har en slik eller har bytta stokk på sin CZ? For plasten gir ikke helt følelsen av stabilitet. Eller har noen en brukt stokk tilovers?

Link to comment
Share on other sites

300 bilar eg gir meg ende over, selv er eg 36 og helde på med den fjerde skal i tilleg nevnes at dei 2 første hadde eg berre i ett og ett halvt år kvar så siden sept -99 den 9/9 -99 for å vera heilt nøyaktig har eg berre hat to (herregud for noke å huska) har heller ikkje noke planer om å byta. Enten har du god økonomi, er flink til å handle/bytte eller så er det noke anna.

Link to comment
Share on other sites

Skal ikke påstå noen formue nei, heller motsatt.. Kjøpe billig, skru, selge, penger i lomma, nyrunde... I tillegg kommer må hå og har lyst på.. Da blir det jo litt bytte og hestehandling nå og da.. Er 40 hvert øyeblikk og begynte når jeg var fjortis. Da blir det jo litt tidsperspektiv.

Men er ikke like håpløs når det gjelder børser, kun på biten med "har lyst på". Fordelen er jo at en får prøvd litt diverse, slik at men har noe å sammenlikne med.. Ikke for å fornærme noen, men det er som å si at mævsærn til bestefar er det eneste som funkær, for den har funka siden krigen...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...