Jump to content

lerdue ammo i kal. 20


freezingduck

Recommended Posts

Jeg har kjøpt meg ei halvauto hagle i kaliber 12.

Da dama klådde på den, vil hun heller ha ei slik ei enn O/U hagla si.

 

Jeg har kommet over ei grei ei, men den er i kaliber 20.

 

Før jeg kjøpte den til henne ville jeg sjekke at det var mulig å få tak i lerdue ammo til en grei pris.

 

Jeg har letet overalt på nettet og ingen har inne.

Schou lister lerdue ammo i kaliber 20 til 3,45kr skuddet.

Dette er jo den eneste jeg har funnet, men til en stiv pris.

Nesten dobbel pris av kaliber 12.

 

Er det noen som vet å få tak i?

Hun må trene en del og klubben har kun kaliber 12.

Link to comment
Share on other sites

Har selv en halvauto i kal 20. Smekker og flott hagle egentlig. Det er en Beretta 391. Forlot 12 for et par år siden og har i grunn falt for kaliberet. Selvsagt var jeg klar over at utvalget i 12 er større og lettere tilgjengelig, men jeg har ikke hatt problemer med å få tak i selv. Litt dyrere er det jo, men jeg skyter ikke i bøtter og spann likevel.

 

XXL har i hvert fall ammunisjon, Saga Eurotrap: http://www.xxl.no/jakt/skyting/storvilt/ammunisjon/hagle/saga-saga-eurotrap-20-70-7-0-24-gram-steel/p/9005424_1_style. Tre kroner skuddet er ikke avskrekkende dyrt, selv om tilsvarende i 12 koster to kroner stk. Så noe dyrere er det. Men dette er hos XXL. Prisene kan variere andre steder. Det spørs jo hvor mye hun skal skyte da. Dreier det seg om et hundretall skudd i året (som jeg ligger på) merkes det jo ikke så fælt. Er det i hovedsak leirdueskyting hagla skal brukes til, og det går et tusen eller to patroner i året, vil det jo i lengden bli nokså dyrt sammenlignet med kal 12. Når det gjelder jaktammunisjon har jeg ikke merket så store forskjeller at jeg har rygget ut døra. Et sted jeg kjøpte vismuth, var 20 billigere enn 12, faktisk. Det går uansett såpass få skudd for meg i året at jeg ikke har giddet tenke på det.

 

Litt merkelig at det er så få nettbutikker, som også er fysiske butikker, ikke har i sortimentet. Jeg har fått tak i ammunisjon der jeg har vært innom, G-sport, Jakt&friluft med fler. Prisforskjell husker jeg ikke.

 

Ellers er det ganske irriterende at de ikke har på alle skytebaner. Det finnes tross alt en del som har 20-hagler. I Vang (Hamar), hvor jeg hører til, har de ikke til 20, men til 16, derimot... I Løten, som jeg også har skutt noen ganger, har de. Der kostet det en tier mer for kal 20.

 

Men ta en ringerunde til nærliggende butikker. Vet ikke hvor interessert nettbutikker er i å sende slikt i posten. Vil tro mange har ammunisjon.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Kjøpte hjå Bjørns sist og har ikkje funne nokon rimelegare.

 

Bjørns Jakt & Fiske: RC steel shot T 3 20 kr. 1,90 pr. stk.

Bjørns sender, men kun 1 kartong à 250 i kvar pakke, frakt kr. 200,- pr. pakke.

Landrø: RIO Top C20 BlueSteel 20/70 24g #7 kr. 2,55 pr. stk.

Våpensmia: GYTTORP STEELMAX 20 TRAP kr. 3,75 pr. stk

 

Oppdatering:

XXL: Saga Eurotrap 20/70 7,0 24 gram STEEL, kr. 1,79 pr. stk., men tomt på lager pr. dd.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...