Jump to content

Innskyting av kikkertsikte - BSA sweet .22


legolars

Recommended Posts

mulig ikke helt rett tråd, men er nå salongen jeg skal skyte med.

Cz 455 std. .22LR

Tenkte å skyte inn et BSA sweet .22 idag, og har noen spørsmål rundt dette generelt.

 

Endres treffpunktet mye ved å ta kikkerten av og på?

 

Har prøvd det før, men har gått fra kikkert tilbake til åpent sikte i mellomtiden. Da jeg tidligere prøvde, skjøt jeg på 100m og synes de tårnene som fulgte med ikke gjorde en så god jobb med kulekompenseringen som jeg håpet. brukte riktig tårn til den vekten kulen hadde, men ammoen var Top Shot og dette er jo subsonic, kanskje det har noe med saken å gjøre?

 

Er det noe hensikt i å gå helt ut å bruke innskytingsskiver eller er det godt nok å sette om en lite plate med stål og skyte til jeg får god samling på den? har skaffet meg våpenet med hensikt til å jakte, men har på ett år ikke enda fått mulighet til det, så i mellomtiden plinker jeg på skytebanen. Presisjon er jo rågøy, men kommer nok til å pakke ned kikkerten når jeg er ferdig, siden jeg ikke har lyst til å skade verken kikkerten, ringene eller montasjen.

Link to comment
Share on other sites

Treffpunktendring: Avhengig av type montasjer du har. Type Quick-release skal i utgangspunktet ikke endre treffpunktet.

 

Men når det er sagt, så trenger du ikke være så redd for at noe går galt eller skal bli skadet. Selv om BSA er billige greier, så tåler de litt.

 

Husk at både våpen og kikkert er forbruksvarer på mer eller mindre lik linje som ammo :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...