Jump to content

Recon Pack og rifle


bjornta

Recommended Posts

Og hvis du vil ha rifla helt ut av veien fks. under transport etapper så kan du tre rifla med pipa ned mellom sekken og sidelomma, under den store sidelomma er det en liten "lomme" som du trer pipa ned i og børsa sitter fint. Kan gjøres på begge sider.

Link to comment
Share on other sites

Er den lille lomma nederst sterk nok til det i lengden, Kolbe-Rolf?

 

Det vil være en lyddemper på børsa, så den vil ikke være så veldig skarp og tynn.

 

Hadde vært kjekt med et "scabbard" en kunne feste på baksiden av sekken, slik at vekten ble mer fordelt.

Link to comment
Share on other sites

Du kan eventuellt fjerne eine sidelomma på sekken, sette kolben ned i den lille lomma som er på sida av "soveposerommet". stramme til klipsa og våpene stend stødt, og kan hurtig takast fram ved behov om det skulle komme eit par reinsdyr trippande :D

Har tålt vekta av av hagla og rifla mi under transport til hytta sidan 07.

Link to comment
Share on other sites

Er den lille lomma nederst sterk nok til det i lengden, Kolbe-Rolf?

 

Det vil være en lyddemper på børsa, så den vil ikke være så veldig skarp og tynn.

 

Hadde vært kjekt med et "scabbard" en kunne feste på baksiden av sekken, slik at vekten ble mer fordelt.

Nå vet ikke jeg helt hva en recon pack er, men det høres ut som noe tacticool greier, så jeg syns det er rett å anta at det er MOLLE webbing på den.

I såfall så selger 5.11 en "scabbard som er laget for å henge bak på sekk, med innfestning i MOLLE på sidene via 5.11 tier strap systemet. Google 5.11 rifle sleeve.

Hvis det ikke er MOLLE webbing på den så har jeg lite å komme med...

Link to comment
Share on other sites

Du kan eventuellt fjerne eine sidelomma på sekken, sette kolben ned i den lille lomma som er på sida av "soveposerommet". stramme til klipsa og våpene stend stødt, og kan hurtig takast fram ved behov om det skulle komme eit par reinsdyr trippande :D

Har tålt vekta av av hagla og rifla mi under transport til hytta sidan 07.

 

Trenger ikke fjerne sidelomma heller. Bare ha den tom. Går veldig fint å sette kolben ned i den vesle lomma ved bunnen og bruke reimene lenger opp til å feste rifla.

Link to comment
Share on other sites

Nå vet ikke jeg helt hva en recon pack er, men det høres ut som noe tacticool greier, så jeg syns det er rett å anta at det er MOLLE webbing på den.

I såfall så selger 5.11 en "scabbard som er laget for å henge bak på sekk, med innfestning i MOLLE på sidene via 5.11 tier strap systemet. Google 5.11 rifle sleeve.

Hvis det ikke er MOLLE webbing på den så har jeg lite å komme med...

 

Den sivile utgaven av Norrøna Recon Pack har ikke MOLLE, dessverre. Det hadde jo vært helt konge. Derfor må et evt. "scabbard" festes i reimer bak.

Jeg tror imidlertid de nevnte løsningene er bedre (og lettere i vekt).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...